کد خبر : 257491
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
-

منتفی شدن کاهش ۲۵ درصدی بودجه محیط زیست

منتفی شدن کاهش ۲۵ درصدی بودجه محیط زیست

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: کاهش ۲۵ درصدی بودجه محیط زیست کشور به دلیل پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های رسانه‌ای منتفی شده است.

به گزارش عصرقائم، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو ، با اشاره به مطرح شدن کاهش ۲۵ درصدی بودجه محیط زیست کشور با ابراز گلایه از کاهش بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: بودجه حدود ۱۲ هزار میلیارد ریالی برای سازمان محیط زیست کشور تعیین شده بود که در اصلاحیه بودجه نیز تغییری نداشت اما در اعلام جداول بودجه، علیرغم رشد ۴۱ درصدی بودجه هزینه‌ای کل کشور در مجلس شورای اسلامی، بودجه سازمان محیط زیست حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده کاهش ۲۵ درصدی بودجه محیط زیست کشور منتفی شده است.

مدیرکل محیط زیست مازندران درباره بررسی‌های انجام شده برای کشتار پرندگان، افزود: در حال حاضر بوتولیسم مهمترین دلیل کشتار پرندگان است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بحث ایجاد یک واحد تولیدی در گلوگاه می‌تواند عامل کشتار پرندگان تلقی شود،پاسخ داد: هیچ موضوعی جز بوتولیسم در ارتباط با کشتار پرندگان مطرح نیست.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: البته بررسی همه مولفه کشتار پرندگان در دستور کار است و سند جامعی در این ارتباط در دست تهیه است.

وی ادامه داد: بوتولیسم فقط منوط به استان مازندران نیست، ۲۱ کشور جهان درگیر مرگ کشتار پرندگان با استفاده از بوتولیسم هستند.

به گزارش فارس، کشتار پرندگان از دو سال گذشته با استفاده از سم بوتولیسم به صورت جدی مطرح است و بر اساس آخرین آمارها از مرز ۲۰ هزار قطعه گذشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − هفده =