کد خبر : 257542
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
-

رایزنی رئیس رژیم صهیونیستی با احزاب برای تشکیل دولت جدید

رایزنی رئیس رژیم صهیونیستی با احزاب برای تشکیل دولت جدید

بر اساس گزارشها، رئیس رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه رایزنی‌ها با رهبران احزاب را برای مکلف کردن یکی از اعضای جدید کنست به تشکیل دولت جدید آغاز می‌کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت النشره، روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی همزمان با برگزاری جلسات محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در خصوص پرونده های فساد، رایزنی ها را برای تعیین یکی از اعضای جدید پارلمان برای تشکیل دولت شروع می کند.

اریه درعی، رئیس حزب یهودی تندرو “شاس” از رئیس حزب “یمینا” و امید نو که از حزب لیکود تحت رهبری نتانیاهو جدا شده اند خواست که برای تشکیل دولت راستگرا به ریاست نتانیاهو با یکدیگر همکاری کنند.

براساس نتایج نهایی چهارمین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که ۲۳ مارس برگزارشد، نتانیاهو نتوانست اکثریت کافی یعنی ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ را برای تشکیل دولت جدید به دست آورد و همچنان بحران سیاسی در اراضی اشغالی ادامه دارد.

همچنین برخی تحلیلگران از احتمال همکاری احزاب میانه‌رو، راست و چپ تحت چارچوبی به نام «ائتلاف تغییر» و با مشارکت حزب «یش عتید»، «آبی و سفید»، «یمینا»، «کارگر»، «امید نو»، «اسرائیل بیتنا» و «مرتس» یاد می کنند که می‌تواند در مجموع ۵۸ کرسی را جمع‌آوری کرده و با جلب حمایت فهرست متحد عربی ۶۱ کرسی لازم برای تشکیل دولت را از آن خود کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 − 2 =