کد خبر : 257407
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
-

هشدار وقوع خیز جدید کرونا

هشدار وقوع خیز جدید کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وقوع خیز قطعی کرونا در شهرهای متعددی از نوار غربی و مرکزی کشور جدی است.

به گزارش عصرقائم، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تحلیل وضعیت کووید ۱۹ در استانها و شهرستانهای کشور، نسبت به روند صعودی بیماری در کشور هشدار داد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تحلیل وضعیت کووید ۱۹ در استانها و شهرستانهای کشور در روز یکشنبه ۸ فروردین را اعلام کرد.

بر اساس نمودارهای کرونا در ۸ فروردین، علیرغم روند نزولی بیماری در استان خوزستان، به جهت روند صعودی سایر استان‌ها، روند کل کشور صعودی شده است؛ چنانکه خطر بروز خیز چهارم سراسری، جدی است.

نمودارهای وضعیت کرونا در هشتم فروردین از این فایل    قابل مشاهده است.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص خیز چهارم سراسری شیوع کرونا در کشور هشدار داد و افزود: وقوع خیز قطعی کرونا در شهرهای متعددی از نوار غربی و مرکزی کشور جدی است.

وی گفت: بر این اساس شهرستانهای شبستر و میانه (آذربایجان شرقی)، نجف آباد (اصفهان)، ساوجبلاغ، فردیس و نظرآباد (البرز)، دشتستان (بوشهر)، شهریار (تهران)، بروجن (چهارمحال و بختیاری)، کرمانشاه (کرمانشاه)، دلفان و سلسله (لرستان)، ساوه و اراک (مرکزی) به زودی در وضعیت نارنجی قرار می‌گیرند. هم‌چنین آبدانان (ایلام) و ازنا (لرستان) به زودی در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

رئیسی عنوان کرد: روند بستری در اصفهان، شیراز، زنجان و رفسنجان صعودی گردیده و احتمال نارنجی شدن آنها طی روزهای آتی وجود دارد. تعداد بیماران سرپایی در بسیاری از نقاط روند افزایشی دارد. مراقبت جدی و رعایت پروتکلهای بهداشتی ضروری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + ده =