کد خبر : 257349
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۴۵
-

جهش بلند شمشیربازی سابر از ریو تا توکیو

جهش بلند شمشیربازی سابر از ریو تا توکیو

شمشیربازی سابر توانست جهش بزرگی را برای المپیک توکیو داشته باشد و اکنون جزو امیدهای کسب مدال ایران در بازی های المپیک قرار گرفته است.

به گزارش عصرقائم، شمشیربازی موفقیت های چشمگیری را از المپیک ریو تا توکیو به دست آورده است به گونه ای که اکنون جزو امیدهای کسب مدال در المپیک به حساب می آید. البته این موفقیت را مدیون اسلحه سابر است که در این سالها جور کش دیگر اسلحه ها هم شده است.  در شرایطی که اپه و فلوره در حال در جا زدن هستند، سابر توانسته خود را به عنوان یکی از قدرت های جهان معرفی کند.

*آغاز جهش بلند از ریو۲۰۱۶

سابر در المپیک ریو صاحب دو سهمیه انفرادی (مجتبی عابدینی و علی پاکدامن) شد که در همان بازی ها هم مجتبی عابدینی گام بزرگی برداشت و فاصله بسیار کمی با مدال آوری داشت اما در  نهایت چهارم شد . عابدینی با همان مقام چهارمی هم دست به کار بزرگی زد و نام شمشیربازی ایران را بر سر زبان ها انداخت. سابر ایران پس از المپیک ریو روی دیگر خود را نشان داد به گونه ای که حتی تا رنکینگ چهارم تیمی جهان صعود کرد و مدال برنز انفرادی قهرمانی جهان را توسط عابدینی به دست آورد.

*خوش اقبالی سابریست ها پیش از زمین گیر شدن ورزش

هدف سابر از ابتدا کسب سهمیه تیمی بود تا از این طریق بتواند چهار سهمیه انفرادی نیز بگیرد. سابر با حضور در مسابقات مختلف و امتیازاتی که گرفته بود به هدفش نزدیک شد و در نهایت در اوایل اسفند سال ۹۸ توانست در جام جهانی لهستان سهمیه تیمی خود را قطعی کند. با قطعی شدن سهمیه تیمی، سابر ایران می تواند چهار شمشیرباز به توکیو ببرد و سه نفر از آنها نیز می‌توانند در بخش انفرادی به رقابت بپردازند.
خوش اقبالی سابر از  این جهت بود که آن زمان ویروس کرونا تازه شیوع پیدا کرده بود و سپس رقابتهای ورزشی یکی پس از دیگری در سراسر جهان تعطیل شدند. مسابقات شمشیربازی نیز به مدت یک سال تعطیل شدند و سابر ایران در این تعطیلی، خیالش راحت بود که سهمیه را گرفته و دغدغه این مسئله را ندارد.
*برنامه ریزی برای  تاریخ سازی در المپیک توکیو

پس از اینکه سهمیه تیمی به دست آمد، هدف گذاری بعدی سابر، گرفتن مدال در المپیک توکیو است.
با وجود تعویق یک ساله المپیک اما همچنان سابر ایران به دنبال گرفتن مدال المپیک است تا  در توکیو تاریخ سازی کند. مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری ، محمد فتوحی و فرزاد باهر نفراتی هستند که برای رفتن به المپیک تلاش می کنند و از میان آنها چهار نفر عازم توکیو خواهند شد.

*کرونا و احتمال تعطیلی مسابقات، تنها دغدغه سابریست ها
تیم سابر در مسیر آماده سازی خود تنها دغدغه ای که دارد بحث تعطیلی مسابقات بین المللی است. سابریست ها برای آمادگی بیشتر در  المپیک نیاز دارند که در مسابقات شرکت کنند اما این احتمال وجود دارد که مسابقات به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا دوباره تعطیل شوند. در این شرایط پیمان فخری سرمربی تیم ملی برگزاری اردوی مشترک با کشورهای صاحب نام را در دستور کار خود قرار داده است تا مشکلی در برنامه آماده سازی ملی پوشان پیش نیاید.

*تلاش برای افزایش سهمیه در زون آسیا

شمشیربازی به دنبال گرفتن سهمیه در بخش بانوان و اپه و فلوره مردان هم هست که البته ایران در این اسلحه ها  کار بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت.
مسابقات زون آسیا که در آن سهمیه توزیع می شود، اردیبهشت ماه به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود. در هر اسلحه نیز تنها یک سهمیه توزیع می شود و همین مسئله باعث شده که شمشیربازان ایران کار بسیار دشواری را برای رسیدن به سهمیه پیش رو داشته بشاند.
*برنامه مسابقات سابر در المپیک توکیو:

شنبه ۲۴ جولای (۲ مرداد ۱۴۰۰)
سابر انفرادی

چهارشنبه ۲۸ جولای (۶ مرداد ۱۴۰۰)
سابر تیمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 10 =