کد خبر : 257277
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
-

یمن: نبرد مأرب به زودی به اهداف خود خواهد رسید

یمن: نبرد مأرب به زودی به اهداف خود خواهد رسید

نائب رئیس ستاد نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه نزدیکی نیروهای یمنی به پایگاه گروه‌های تکفیری مرتبط با آمریکا نگرانی این کشور را برانگیخت، گفت: نبرد مأرب به زودی به اهداف خود خواهد رسید.

به گزارش عصرقائم، «علی الموشکی» نائب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن سطح قدرت نظامی یمن را ممتاز خواند و گفت: ما پیوسته به سمت بالا بردن آمادگی نیروها و تأمین کلیه ملزومات نظامی و ارتقای صنایع نظامی بومی خود پیش می‌رویم.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، «علی الموشکی» همزمان با شروع هفتمین سال از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن گفت: عربستان سعودی و کشورهای متجاوز به دلیل توانایی‌ها و برنامه‌های خود، متکبرانه وارد نبرد علیه یمن شدند؛ اما با پایداری مردم یمن شوکه شدند و همه زرادخانه آنها در مقابل پایداری یمن از بین رفت.

این مقام نظامی یمن تاکید کرد: نبرد مارب طبق برنامه ریز‌ی‌های انجام شده برای آن پیش می‌رود و عملکرد میدانی با مهارت بالا و تعهد دقیق به برنامه های تعیین شده مشخص می‌شود.

وی افزود: نیروهای خارجی از عربستان سعودی و امارات متحده عربی و گروه‌های تکفیری از داخل و خارج در صف مقدم نیروهای نظامی متخاصم در مارب هستند و برخی از آنها در گروه‌های تکفیری موجود در چچن، افغانستان و غیره فعال بودند.

الموشکی تاکید کرد: عملیات نظامی در مارب به زودی به اهداف خود خواهد رسید و مردم آن که اسیر زورگویی گروه‌های تکفیری بودند به آزادی خواهند رسید، زیرا نیروهای متجاوز مارب را لانه گروه‌های تکفیری و خارجی قرار داده‌اند و حتی فرزندان مأرب را که از لحاظ سیاسی با آنها همسو نیستند، به قتل رساندند.

نائب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن گفت: آمریکایی همین که دیدند ما به پایگاه‌های گروه‌های تکفیری مرتبط با آنها نزدیک شدیم، نگران شدند و ادامه جنگ برای نیروهای متجاوز به خصوص از نظر هزینه‌های مالی غیرممکن شده است.

وی افزود: ائتلاف عربی در ابتدا متشکل از ۱۷ کشور بود و امروز ائتلاف فقط شامل عربستان سعودی و امارات است که این دو هم با یکدیگر اختلاف دارند و بالاخره نیروهای متجاوز همه انواع سلاحی را که در اختیار دارند به کار گرفتند، اما از لحاظ سیاسی و نظامی در رسیدن به اهدافشان عاجز ماندند.

الموشکی گفت: هیات مذاکره کننده ملی دولت نجات ملی یمن کارهای زیادی برای موفقیت توافق سوئد انجام داد؛ اما طرف مقابل هیچ گام مشابهی برنداشت و سازمان ملل هم نسبت به تجاوز ائتلاف سعودی بی تفاوت بود و هیچ گامی برای مهار سرکشی متجاوزان و مزدورانشان در نقض توافق سوئد برنداشتند.

این مقام نظامی یمن تصریح کرد: روند پاسخ به تجاوز سعودی روند صعودی خواهد داشت، گفت: ما هرگز نمی‌پذیریم که مردم ما با بمباران و گرسنگی بمیرند و ما دست بسته بنشینیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + دو =