کد خبر : 257251
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۳۰
-

نوآوری ستاد اجرایی فرمان امام برای کاهش معضلات اجتماعی

نوآوری ستاد اجرایی فرمان امام برای کاهش معضلات اجتماعی

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به طرح سکوی نوآوری اجتماعی که از اواخر سال ۹۹ به اجرا در آمد گفت: با ۱۳ هزار گروه جهادی، خیریه، فعال اجتماعی و سمن های حمایتی در بنیاد احسان تعامل داریم و از این ظرفیت برای کاهش معضلات اجتماعی استفاده می کنیم.

به گزارش عصرقائم، سعید سلیمانی در گفت وگو ، با اشاره به طرح سکوی نوآوری اجتماعی بنیاد احسان اظهار کرد: اقدامات اجتماعی ناگزیرند با خلاقیت های نوآورانه همراه شوند تا اثرگذاری مناسبی داشته باشند. تحولات اجتماعی با افراد و انسان ها سروکار دارند و بسیاری عوامل درونی و بیرونی بر روی بروز و شدت آن اثر می گذارند.

وی افزود: این موضوع لزوم همراهی همیشگی نوآوری را در ارائه خدمات اجتماعی و حل معضلات و آسیب های اجتماعی در پی دارد. از سوی دیگر نسل جوان، متعهد و دغدغه مند در مراکز اجتماعی، دانشگاهی و حوزه های علمیه به تداوم جریان نوآوری کمک می کنند.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه نسل جوان قادر است برای رفع و یا کاهش مشکلات اجتماعی، راه حل های نوآورانه ارائه دهد و به حل آن مشکل در زمان کوتاهتر و با کیفیت بهتر کمک کند گفت: سکوی نوآوری روند جدیدی در فعالیت های بنیاد احسان به حساب می آید و بناست از توان نوآورانه و فعالانه عموم مردم برای حل مسائل اجتماعی استفاده کند.

سلیمانی افزود: جامعه هدف این طرح محرومان جامعه به ویژه در حاشیه شهرها هستند. البته به مسائل اجتماعی مبتلابه زندگی شهری مانند طلاق، فقر و مسائل مرتبط با خانواده که اکنون جزو دغدغه های جامعه است نیز توجه داریم.

وی با بیان اینکه با  ۱۳ هزار گروه جهادی، خیریه، فعال اجتماعی و سمن های حمایتی در بنیاد احسان تعامل داریم اظهار کرد: این خیریه ها و گروههای جهادی در دسته بندی های تخصصی  تقسیم شده و در واقع شبکه خیریه های تخصصی را شکل خواهیم داد تا بتوانند همدیگر را شناخته و در یک هم افزایی مشترک به حل معضلات اجتماعی کمک کنند. علاوه بر این به توزیع جغرافیایی معضلات نیز توجه می شود.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: در واقع بنیاد احسان به عنوان تنظیم گر روابط خیریه ها وارد عمل شده و حمایت هایی را به کار خواهد بست. چشم انداز نهایی ما در این طرح توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در قالب یک حرکت جهادی و فرهنگی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 9 =