کد خبر : 257281
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
-

سلیمی: مجلس ۱۴۰۰ در حوزه نظارت ورود جدی‌تری داشته باشد

سلیمی: مجلس ۱۴۰۰ در حوزه نظارت ورود جدی‌تری داشته باشد

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود مجلس یازدهم در سال ۱۴۰۰ گام بلندتری در حوزه اشتغالزایی، رفع تحریم‌ها، ازدواج جوانان و بهبود وضعیت معیشتی مردم بردارد.

به گزارش عصرقائم، اصغر سلیمی در گفت‌وگو ، با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم در طول ۱۰ ماه گذشته، بیان کرد: در مجلس یازدهم تعداد زیادی از نمایندگان دوره اولی هست که به مجلس راه یافتند و در ابتدا مدتی زمان برد تا نمایندگان با معقوله قانون گذاری و نظارت آشنا شوند. اما در همین مدت نیز طرح های خوبی از سوی نمایندگان به صحن مجلس آمد و مصوب شد. یکی از آن ها طرح اخذ مالیات از خانه های خالی و دیگری طرح جهش تولید و تامین مسکن بود که با هدف ساماندهی بازار مسکن به صحن مجلس آمد.

وی اظهار کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها نیز از دیگر گام های مثبت مجلس یازدهم بود که به کشورهای آمریکایی و اروپایی این پیام را داد که اگر به تعهدات خود عمل نکنند ایران نیز مسیر خود را عوض خواهد کرد. اما از نظر بنده باتوجه به شعارهایی که نمایندگان در ابتدای مجلس یازدهم دادند، انتظار می رفت بعد نظارتی مجلس جدی تر دنبال شود. تقویت بعد نظارتی مجلس می تواند به اجرای دقیق و بهتر مصوبات مجلس کمک کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: یکی از اشکالاتی که در این چند ماه در عملکرد مجلس دیده می شود، طرح سوالات متعدد از وزرا می باشد. بهتر بود به جای طرح سوالات متعدد از وزرا و اختصاص زمان قابل توجهی از جلسات کمیسیون ها به رسیدگی به سوالات، از این فرصت برای نظارت بر اجرای مصوبات مجلس استفاده می شد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر برای تحرک و کارآمدی بیشتر مجلس بهتر است در سال آینده طرح هایی در مجلس مورد بررسی قرار گیرد که برای حل مشکلات روزمره زندگی مردم موثر باشد. ارائه طرح های متعدد منجر به ایجاد تورم در طرح ها شده و در این میان بررسی طرح هایی که می‌تواند در زندگی مردم گره گشا باشد به تاخیر می افتد. بهتر است فراکسیون های مجلس در طراحی طرح ها باهم همفکری داشته و طرح هایی در اولویت کاری مجلس قرار گیرد که در زندگی مردم اثرگذار تر است.

وی افزود: بحث ساماندهی بازار مسکن و نظارت بر عملکرد بنگاه های معامله مسکن نیز از دیگر مسائلی است که باید در سال آینده بیشتر مورد توجه قرار گیرد. از سوی دیگر مسائلی نظیر تولید خودرو، اشتغال‌زایی، حمایت از تولید ، خنثی سازی تحریم ها و ازدواج جوانان از دیگر مواردی است که مجلس در سال آینده باید گام بلندتری در این حوزه ها بردارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − هشت =