کد خبر : 257245
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۰۵
-

بوته‌کاری هلال‌احمر در کانون ریزگردها

بوته‌کاری هلال‌احمر در کانون ریزگردها

سخنگوی جمعیت هلال احمر جزئیات اجرای طرح ملی نهضت سبز در راستای فرهنگ‌سازی برای حفاظت از محیط زیست را تشریح کرد.

به گزارش عصرقائم، محمدحسن قوسیان مقدم در گفت‌وگو ، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر دارای فعالیت‌های متعدد بشردوستانه و انسانی است، گفت:‌ گرچه نام این سازمان عمدتا در مواردی مانندحوادث و بلایا مطرح می‌شود، اما در کنار این بخش مسئولیت‌ها و اقدامات دیگری را نیز انجام می‌دهد. که یکی از آنها طرح ملی نهضت سبز است.

وی با بیان اینکه این طرح با توجه به توافقنامه  فدراسیون صلیب سرخ جهانی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جوانان هلال احمر اجرایی شده است، گفت: طرح ملی نهضت سبز در راستای توسعه و احیای منابع طبیعی و به مناسبت هفته منابع طبیعی آغاز شد، اما همچنان و تا روز طبیعت و ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره جزئیات این طرح گفت:‌ به موجب این توافقنامه پیشبرد طرح ملی نهضت سبز برای حمایت از زندگی و سلامت انسان ها و حفاظت از کرامت انسانی، برنامه های بشردوستانه و با شعار افزایش پوشش گیاهی، کاهش آثار حوادث طبیعی برنامه های بشردوستانه حفاظت از محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است و در قالب برنامه های بشردوستانه، برنامه های آموزشی و ترویجی و برنامه های فرهنگی اجرا می ‌شود.

به گفته قوسیان برنامه های بشر دوستانه در قالب کاشت نهال با همراهی اقشار آسیب پذیر اجتماعی، اعزام کاروان های نیکوکاری با حضور جوانان به منظور پاکسازی مناطق آلوده، بوته کاری در نقاط اصلی ریزگردها، کاشت نهال صلح و دوستی در استان‌ها و … اجرا خواهد شد.

وی برگزاری کارگاه مجازی توان افزایی در زمینه اصول و مهارت های تولید و کاشت نهال، اهدای کیسه‌های غیرپلاستیکی و بروشورهای آموزشی به شهروندان، ترویج فرهنگ تولید ،کاشت نهال وگیاهان دارویی و درختان میوه را  از دیگر برنامه های آموزشی طرح ملی نهضت سبز برشمرد و گفت:‌امیدواریم که با پایان این طرح شاهد احیا بخش‌هایی از منابع طبیعی کشور و جنگل‌هایی باشیم که درپی حریق و … از بین رفته است. البته جبران کامل این خسارات پس از چندین سال و مراقبت از اقدامات انجام شده میسر خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =