کد خبر : 257104
تاریخ انتشار : شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
-

برنامه ارتقای سلامت اجتماعی در صدر برنامه شورای شهر ششم قرار گیرد

برنامه ارتقای سلامت اجتماعی در صدر برنامه شورای شهر ششم قرار گیرد

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: یکی از انتظارات از شورای شهر ششم این است که در هر شورای شهری متناسب با اولویت‌ها و نیازهای هر شهر، برنامه ارتقای سلامت اجتماعی با هدف ارتقای کیفیت زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی در صدر برنامه‌های شورای شهر جدید قرار گیرد.

به گزارش عصرقائم، سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو ، با بیان اینکه شهر در سیاستگذاری توسط شورای شهری تک بعدی و فقط در زمینه خدمات شهری به منزله پسماند، عمران و ساخت و ساز نیست، اظهارکرد: شهر بدون انسان سالم، بانشاط و مسئولیت‌پذیر معنا ندارد. شهر نمی‌تواند با وجود افراد مجرم و آسیب‌دیده اجتماعی نیاز به امنیت مردم را تامین کند.

وی با بیان اینکه شورای شهر به عنوان پارلمان (مجلس) شهری برنامه‌های شهرداری‌ها را تصویب می کند، اظهارکرد: یکی از انتظارات از شوراهای شهر ششم این است که در هر شورای شهری متناسب با اولویت‌ها و نیازهای هر شهر، برنامه ارتقای سلامت اجتماعی با هدف ارتقای کیفیت زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی در صدر برنامه‌ها قرار گیرد البته باتوجه به اینکه سال گذشته در تهران برنامه پنج ساله شهری به تصویب رسید، باید شورای شهر جدید مستقر شود و بررسی کند که آیا این برنامه نیازمند بازنگری است یا خیر؟

موسوی چلک اضافه کرد: در برنامه پنج ساله شهرداری تهران به آسیب‌های اجتماعی توجه شده است و معتقدم در حال حاضر شهرداری تهران در این حوزه می‌تواند برای تمامی شهرها الگو باشد.

وی در ادامه مطالبه دیگر از شورای شهر ششم را داشتن برنامه برای «شهرِ با نشاط» عنوان کرد و گفت: اگر در شهر آلودگی اعم از آلودگی صوتی، آلودگی هوا و ترافیک وجود نداشته باشد، می‌تواند موجب ایجاد نشاط شود. فضای سبز، حمل و نقل تمیز و آسان، محیط مناسب برای همه افراد، استفاده از ظرفیت‌های محلی برای تقویت هویت فرهنگی، اهتمام به برگزاری جشن‌های ملی، مذهبی و قومی متناسب با شرایط هر منطقه و محله مستلزم نظام رصد آسیب‌های اجتماعی است که این نظام رصد می‌تواند توسط شهرداری و یا در تعامل با سایر سازمان‌های مرتبط محقق شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ادامه داد: همانگونه که برای سنجش دمای محیط دماسنج وجود دارد، لازم است حوزه مدیریت شهری نیز در محلات و مناطق شهرها دماسنج اجتماعی داشته باشد و بررسی کند که در کدام بخش چه موضوعی اولویت بیشتری دارد.

موسوی چلک در پایان گفت: همچنین باید اجرای مدیریت یکپارچه شهری در اولویت کار شورای شهر ششم قرار گیرد و یکی از محورهای مدیریت یکپارچه شهری حوزه سلامت اجتماعی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =