کد خبر : 256921
تاریخ انتشار : جمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
-

مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰، هموار کننده مسیر پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌هاست

مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰، هموار کننده مسیر پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌هاست

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با اشاره به شعار جدید سال ۱۴۰۰ که توسط مقام معظم رهبری انتخاب شد، اظهار کرد: باقی مانده دولت تدبیر و امید، انتخابات ۱۴۰۰ و مشارکت مردم در انتخابات می‌تواند مسیر «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌» را هموار کند.

به گزارش عصرقائم، ذبیح الله اعظمی در گفت‌وگو ، در مورد نام گذاری سال ۱۴۰۰ توسط رهبر انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌» به صورت هوشمندانه‌ انتخاب و مطرح شد. تجربه ۹ ماهه مجلس شورای اسلامی نشان داده است که موانع اقتصادی جدی پیش روی مردم وجود دارد. موانعی که بیش از پیش نیازمند پشتیانی سیستمی است. مصداق بارز وجود مانع‌های اساسی در کشور، ستادها یا کارگروه‌های رفع موانع تولید است که در هر وزارت خانه‌، فرمانداری و حتی استانداری‌ها وجود دارد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس یازدهم با اشاره به «در حد انتظار نبودن تحقق جهش تولید در سال گذشته» گفت: علت عدم تحقق کامل جهش تولید در سال گذشته، موانع متعدد تولید بود. طبق گفته رهبری مانع زدایی باید همراه با پشتیبانی باشد. مسئولان ما موظفند از ایده «حل مشکلات مردم به دست مردم» حمایت و پشتیبانی کنند. ایده کارآفرین‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بدون پشتیبانی به منصه ظهور نمی‌رسد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تصریح کرد: بانک‌ها یکی از موانع جدی تولید هستند. همه بانک‌های دولتی، خصوصی و خصولتی در ایران سیستم‌های کندی دارند و مردم را در ساز و کار دیوان سالاری طولانی مدت گیر می‌اندازند. مسئولان ما باید در اسرع وقت، موانع بانکی تولید را رفع و از اقتصاد مردمی حمایت کنند.

اعظمی نسبت به حمایت از اقتصاد مردمی و ایده‌های اقتصادی جوانان ابراز امیدواری کرد و گفت: در زمان باقی مانده دولت تدبیر و امید و در دولت بعدی باید به این برنامه‌ها توجه شود. یکی از مشکلات اصلی کشور و یکی از علل عمده عدم تحقق جهش تولید این است که مدیران ما برنامه مشخص ندارند. اگر مدیران ما برنامه داشته باشند، سال آینده از عدم تحقق روند مانع زدایی‌ها انتقاد نخواهیم کرد یا رهبر معظم انقلاب جمله‌ای با این مضمون نخواهند گفت که پشتیبانی‌ها و مانع‌ زدایی‌ها در حد انتظار نبود.

وی ضمن تأکید بر ضرورت داشتن برنامه مشخص و مدون نهادهای دولتی و حکومتی اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند طی یک کار تحقیقاتی از وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها بخواهند که برنامه خودشان برای سال آینده را ایمیل کنند. رسانه‌ها می‌توانند با انتشار این برنامه‌ها چرایی عدم تحقق کامل جهش تولید را به مردم ایران توضیح دهند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در پایان با اشاره به سخنان رهبری در مورد انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات ریاست جمهوری هر کشوری از مهم‌ترین اتفاقات سیاسی آن جامعه است. حساسیت بالای جامعه نسبت به سرنوشت سیاسی کشورها پویایی جوامع را نشان می‌دهد. مردم ما می‌دانند که از بیرون از مرزها دیده می‌شوند. چشم کشورهای خارجی به دست مردم ایران برای مشارکت در انتخابات است. به نظرم، مشارکت در انتخابات عرصه پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را هموار خواهد کرد. رهنمودها و سخنان اخیر رهبری مردم را به سال آینده امیدوار کرده است. رئیس جمهور بعدی می‌تواند با رفع مشکلات مردم مسیر پشتبانی‌ها و مانع زدایی را هموار کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =