کد خبر : 257000
تاریخ انتشار : جمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
-

خانه هلال احمر در روستاهای آمل راه‌اندازی شود

خانه هلال احمر در روستاهای آمل راه‌اندازی شود

رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت: از دهیاران و بخشداران درخواست می کنم حتی در اتاق دهیاری و یا بخشداری برای راه اندازی خانه هلال احمر اقدام کنند.

به گزارش عصرقائم، جمشید نیکزاد در گفتگو ، به اهمیت خانه هلال احمر در بخش ها و روستاها  تاکید کرد و افزود: کرد  تاثیر خانه هلال احمر در مدیریت بحران بسیار  زیاد است، اکثر خانه‌ها در روستاها قدیمی هستند و با کوچکترین باد امکان آسیب وجود دارد  حتی بارها شده ۱۱ خانه در یک شب تخریب شوند.

وی بیان کرد: از دهیاران و بخشداران درخواست می کنم حتی در اتاق دهیاری و یا بخشداری برای راه اندازی خانه هلال احمر اقدام کنند تا در مواقع بحران دچار مشکل نشوند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل خاطرنشان کرد: در منطقه لاریجان امکان آمادگی ۶۰۰ نفر با جیره غذایی به مدت ۷۲ ساعت را خواهیم داشت، هفته قبل یک متر برف در جاده داشته باشیم که به سرعت بازگشایی شد.

این مسئول ادامه داد: بر اساس پیش بینی هواشناسی وزش باد از ۸۰ کیلومتر بر ساعت تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در آمل را شاهد بودیم و از این رو باید آمادگی لازم انجام داده شود.

نیکزاد با بیان اینکه در مناطق کوهستانی شدت باد تا ۱۲۰ کیلومتر هم پیش بینی می شد، عنوان کرد: مسافران زیادی در راه برگشت هستند این آمادگی را باید داشته باشیم در صورت لزوم جاده به صورت مقطعی بسته شود؛ چرا که بخاطر شدت باد احتمال سقوط سنگ  و ریزش کوه وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 1 =