کد خبر : 257023
تاریخ انتشار : جمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
-

استان‌های شمالی همچنان رکوردار سفرهای نوروزی +جزییات

استان‌های شمالی همچنان رکوردار سفرهای نوروزی +جزییات

براساس آمارهای رسمی منتشر شده، ترددهای بین‌ استانی در روز گذشته به بیش از یک میلیون و ۸۵۴ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور رسید که نسبت به روز قبل از آن هفت درصد رشد را تجربه کرد و همچنان استان‌های شمالی در این زمینه رکورددار هستند.

به گزارش عصرقائم، بر اساس آمارهای منتشر شده سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای، متوسط تردد روزانه بین استانی از ابتدای طرح سفرهای نوروزی (۲۰ اسفند ماه سال گذشته) تا دیروز (پنجم فروردین ماه امسال) یک میلیون و ۷۳۳ هزار و ۹۷۶ وسیله نقلیه بوده است که این اعداد و ارقام نسبت به نوروز سال گذشته ۶۳ درصد افزایش و نسبت به نوروز دو سال گذشته ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. البته در روز گذشته شاهد تردد یک میلیون و ۸۵۴ هزار و ۶۹۰ وسیله نقلیه در جاده‌های کشور بودیم که این تعداد نسبت به روز قبل از آن یعنی چهارم اسفند ماه هفت درصد افزایش داشته است.

نگاهی به آمار وسایل نقلیه ورودی و خروجی از استان‌های مختلف نیز نشان می‌دهد که استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و گلستان رکوردار سفرهای جاده‌ای در بازه زمانی ۲۰ اسفند ماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه امسال بوده‌اند چرا که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف از محورهای مواصلاتی آن‌ها به ترتیب ۱۹۳ درصد، ۱۴۶ درصد، ۱۱۱ درصد و ۱۰۰ درصد نسبت به همین بازه زمانی در نوروز سال گذشته افزایش یافته است. البته اگر این آمار را با نوروز دو سال گذشته که خبری از محدودیت‌ها و کرونا نبود، مقایسه کنیم همین آمارها نشان‌دهنده کاهش ترددهای بین استانی است که همه جزییات آن در جدول زیر قابل مشاهده‌اند.

به عنوان مثال مجموع ورود و خروج استان گیلان در بازه زمانی مورد بررسی یک میلیون و ۵۰۹ هزار وسیله نقلیه بوده است که نسبت به همین بازه زمانی در نوروز سال ۱۳۹۸ با کاهش ۱۰ درصد مواجه شده و همین عدد برای استان‌های مازندران، اردبیل و گلستان به ترتیب ۱۱ درصد، دو درصد و شش درصد نسبت به نوروز دو سال گذشته کاهش داشته‌اند.

در روز گذشته آزادراه کرج-تهران در محدوده پل کلاک، آزادراه تهران-کرج در کیلومتر ۲۵، آزادراه کرج قزوین در محدوده گلشهر و در مسیرهای رفت و برگشت و آزادراه تهران ساوه و ساوه تهران در محدوده عوارضی تهران بیشترین تردد و ترافیک را تجربه کرده‌اند که این محورهای مواصلاتی همیشه و به ویژه در ایام تعطیل جزو پرتردد ترین مسیرها و جاده‌های کشور هستند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 16 =