کد خبر : 256886
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
-

دمشق: حامیان تروریسم هیچ مشروعیتی برای تصمیم گیری در مورد حقوق بشر ندارند

دمشق: حامیان تروریسم هیچ مشروعیتی برای تصمیم گیری در مورد حقوق بشر ندارند

پس از آنکه شورای حقوق بشر پیش نویس قطعنامه انگلیس درباره اوضاع حقوق بشر در سوریه را مورد بررسی قرار داد، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد کشورهایی که از گروه های تروریستی حمایت می کنند مشروعیتی برای تصمیم گیری درباره حقوق بشر در سوریه ندارند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از المیادین، حسام الدین آلا ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل سوریه اعلام کرد که پیش نویس قطعنامه انگلیس در مورد وضعیت حقوق بشر در سوریه بار دیگر پافشاری لندن و سایر کشورهای همپیمان آن برای سیاسی کردن کار شورای حقوق بشر و سازوکارهای آن و عملکردی مغایر با منشور سازمان ملل و اصول بی طرفی به عنوان مبنای کار شورا را نشان داد.

وی در واکنش به این قطعنامه و تمدید دوره به اصطلاح “کمیسیون تحقیقات بین المللی” برای یک سال دیگر در بیانیه ای گفت: کشورهایی که از گروه های تروریستی حمایت، بخشهایی از خاک سوریه را اشغال و اقدامات یک جانبه و قهرآمیزی را به مردم سوریه تحمیل می کنند که به معنای جنایات علیه بشریت است دارای مشروعیت اخلاقی و سیاسی برای تصمیم گیری در مورد وضعیت سوریه نیستند.

وی خاطرنشان کرد که انگلیس به عنوان حامی اصلی این قطعنامه طی ۱۰ سال گذشته یکی از بازیگران اصلی در جعل ادعاها و تبلیغات مغرض رسانه ای و سیاسی علیه دولت سوریه بوده است.

این مقام سوری در ادامه گفت: ادعای برخی کشورها درباره حل سیاسی بحران سوریه، پایان دادن به رنج انسانها و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه با محتوای پیش نویس قطعنامه انگلیس که زبان تحریک علیه نهادهای دولت سوریه است و عمداً واقعیت ها را نادیده می گیرد تناقض دارد.

اظهارات سفیر سوریه پس از آن ایراد شد که شورای حقوق بشر پیش نویس قطعنامه ای را که انگلیس به نمایندگی از ترکیه و اسرائیل، قطر ، آلمان ، فرانسه و ایالات متحده در مورد وضعیت حقوق بشر در سوریه ارائه داد، مورد بررسی قرار داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + دو =