کد خبر : 256848
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
-

پلمب اماکن پذیرایی ناقض پروتکل‌های بهداشتی

پلمب اماکن پذیرایی ناقض پروتکل‌های بهداشتی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جویبار گفت: اماکن اقامتی وپ ذیرایی در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب و پروانه بهره برداری آنها لغو می‌شود.

به گزارش عصرقائم، صاحب دهشت در گفت و گو ، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و پرهیز از سفرهای غیرضروری اظهار کرد: یکی از راههای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، کنترل سفرهای شخصی ، غیر هوشمند و غیرمسئولانه است و شهروندان باید نسبت به رنگ بندی و رتبه بندی شهرها براساس میزان آلودگی ویروس کرونا حساسیتشان را بالاببرند و حافظ جان خود و خانواده خود باشند.

وی درخصوص نظارت بر اماکن گردشگری افزود: تیم های گشت نظارتی با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت و اصناف در سطح شهرستان مستقر و گشت های نظارتی بر واحد های پذیرایی و اقامتی جویبار به صورت مداوم نظارت دارند و درصورت رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی برخورد قانونی ،پلمب و به لغو پروانه بهره برداری این مکان ها منجر می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جویبار با بیان اینکه جویبار به عنوان مهد کشتی ایران و جهان دارای پهلوانان کشتی ، با اخلاق ودارای مدال های طلایی است اظهار کرد: به منظور تکریم کشتی گیران با مشارکت شهرداری جویبار و تامین اعتبارات مالی درآینده نزدیک ،خانه تاریخی تقوایی به موزه کشتی تبدیل می شود که این اقدام نقطه عطفی درورزش جویبار محسوب می شود.

دهشت در خصوص جاذبه های گردشگری تاریخی ، فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی شهرستان جویبار خاطر نشان کرد: جاذبه های تاریخی شامل خانه های تاریخی ، پل های تاریخی و تکایا تاریخی ،جاذبه های فرهنگی گردشگری جمعه بازار شهرستان جویبار و جاذبه گردشگری طبیعی آبندان ها؛ رودخانه و سواحل دریا خرز که به عنوان دست نخورده ترین سواحل مازندران است که در فصل بهار چشم انداز زیبا و بی بدیل برای پرنده نگری و طبیعت گردی می باشند .

این مسئول ادامه داد: جاذبه گردشگری تاریخی ، فرهنگی و طبیعی با توجه به رنگ بندی ستادکرونا شهرستان ،جویبار جزء شهرهای زرد قرار دارد که برای جلوگیری از تجمع افراد در ایام کرونا تمامی تفرجگاه ها تعطیل است.

دهشت یکی از مشکلات اصلی صنعت گردشگری شهرستان جویبار را محدود بودن اعتبارات دانست و تصریح کرد: در حوزه بهره برداری از پروژه‌های گردشگری وجود تورم و مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس کرونا در یک سال اخیر بحران های مالی زیادی برای صنعت گردشکری ایجاد کرده است و براین اساس سازمان میراث فرهنگی تسهیلاتی برای قشر آسیب دیده در صنعت گردشگری و صنایع دستی در سطح جویبار در نظر گرفت و به فعالان گردشگری و صنایع دستی آسیب دیده پرداخت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 17 =