کد خبر : 256880
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
-

آغاز سفر ۱۲۱ روزه حمل مشعل المپیک با پیام صلح جهانی

آغاز سفر ۱۲۱ روزه حمل مشعل المپیک با پیام صلح جهانی

سفر ۱۲۱ روزه حمل مشعل المپیک توکیو با پیام صلح جهانی آغاز شد.

به گزارش عصرقائم، مراسم حمل مشعل المپیک توکیو از امروز (پنجشنبه) به مدت ۱۲۱ روز آغاز شد. این مراسم از فوکوشیما و مرکز فوتبال j-village آغاز شد و تیم فوتبال زنان ژاپن که در سال ۲۰۱۱ قهرمان جام جهانی شدند، اولین نفراتی بودند که مشعل المپیک را حمل کردند.

مراسم افتتاحیه آن به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت بدون حضور تماشاگران برگزار شد.

سیکو هاشیموتو رییس بازی های المپیک توکیو در مراسم افتتاحیه گفت: سفر ۱۲۱ روزه مشعل المپیک آغاز شد و این مشعل پیام امید برای صلح جهانی در سراسر جهان را حمل می‌کند. مردم از طریق پخش زنده مراسم حمل مشعل را تماشا کنند و از سفر به شهرهای دیگر برای تماشای مراسم حمل مشعل خودداری کنند چون اگر ازدحام جمعیت به وجود بیایید، ممکن است مجبور به تعلیق مراسم شویم. مراسم حمل مشعل یک سال به تعویق افتاد و الان با ۱۰ سالگی فاجعه زلزله مصادف شده است. من با روشن شدن مشعل گریه کردم و بسیار خوشحال شدم چون حس می‌کنم همه چیز برای برگزاری بازی‌ها به جریان افتاده است.

مشعل المپیک به شکل شکوفه گیلاس است و یک و کیلو و ۲۰۰ گرم وزن دارد و از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است. همچنین سوخت آن هیدروژن است تا نشان دهد ژاپن به محیط زیست اهمیت می‌دهد.

دوندگان به مسافت ۲۰۰ متر آن را حمل می‌کنند. از دوندگان خواسته شده حتی با دیگران شام نخورند و اطلاعات سلامتی خود را به روز کنند. مشعل المپیک از فوکوشیما به سمت جنوب ژاپن هدایت می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =