کد خبر : 256692
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
-

وزش بادهای شدید طی روزهای آینده

وزش بادهای شدید طی روزهای آینده

رئیس اداره پیش‌بینی و پیش آگاهی هواشناسی اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی وزش بادهای شدید در اولین روزهای بهار، برای روزهای چهارشنبه ۴ فروردین تا جمعه ۶ فروردین هشدار وضع زرد صادر کرده بودیم که با توجه به شرایط جوی فعلی، هشدار سطح نارنجی هم امروز برای این روزها اعلام شد.

به گزارش عصرقائم، فاطمه‌زهرا سیدان امروز در گفت‌وگو ، در اصفهان با اشاره به وزش شدید باد در روزهای ۴، ۵ و ۶ فروردین با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: امروز سمت غرب استان اصفهان شرایط برای بارش‌های پراکنده مهیاست، همچنین برای برخی از مناطق استان بارش‌های رگباری پراکنده را برای روز پنج‌شنبه ۵ فروردین پیش‌بینی می‌کنیم.

رئیس اداره پیش‌بینی و پیش‌آگاهی هواشناسی اصفهان گفت:  با توجه به پیش‌بینی وزش بادهای شدید در اولین روزهای بهار، برای روزهای چهارشنبه ۴ فروردین تا جمعه ۶ فروردین هشدار وضع زرد صادر کرده بودیم که با توجه به شرایط جوی فعلی، هشدار سطح نارنجی هم امروز برای این روزها اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه در اکثر مناطق استان وزش بادهای بسیار شدیدی را با سرعت متوسط بین ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت داریم و حتی ممکن است به‌طور لحظه‌ای از ۲۰۰ کیلومتر هم بالاتر برود، افزود: وزش باد در مناطق شرق، شمال شرق و حتی مناطق مرکزی می‌تواند همراه با گردوخاک محلی و کاهش دید افقی همراه باشد.

سیدان توصیه کرد: باغداران حتماً تمهیدات لازم را در برابر وزش باد شدید و گلخانه‌داران حتماً نسبت به محکم‌سازی و استحکام سقف گلخانه‌شان اقدامات لازم را داشته باشند و افرادی که در حال ساختمان‌سازی هستند، سازه‌های ساختمانی را حتماً محکم و ایمن کنند تا خدای‌ناکرده بر اثر وزش بادهای شدید، خطر جانی و یا مالی برای کسی در پی نداشته باشد.

رئیس اداره پیش‌بینی و پیش‌آگاهی هواشناسی اصفهان در تشریح وضعیت جوی استان اصفهان گفت: روند دمای هوا از امروز تا روز جمعه ۶ فروردین افزایشی است و از روز شنبه به بعد کاهش محسوس دما را در استان اصفهان خواهیم داشت، در ۲۴ ساعت آینده بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۲۲ و کمینه آن ۱۲ درجه سانتی‌گراد و کاشان با ۲۹ درجه  و بوئین میاندشت با ۲ درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقطه استان گزارش شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =