کد خبر : 256816
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
-

مهمترین ابزار موفقیت در امر زندانبانی اسلامی ارتقای احساس مسئولیت زندانیان است

مهمترین ابزار موفقیت در امر زندانبانی اسلامی ارتقای احساس مسئولیت زندانیان است

مدیرکل زندان‌های استان تهران در دیداری که به طور سرزده از کانون اصلاح و تربیت و ندامتگاه‌های زنان و ورامین انجام داد، گفت: مهمترین ابزار موفقیت در امر زندانبانی اسلامی، شناسایی نقاط ضعف و قوت، بررسی ظرفیت‌های موجود و گسترش آنها، اصلاح زیرساختها، ارتقای احساس مسئولیت و مشارکت زندانیان در تمام امور است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اداره کل زندان های استان تهران، سیدحشمت اله حیات الغیب در حاشیه بازدیدهای سرزده و بدون اطلاع قبلی که به منظور بررسی وضعیت فیزیکی و امنیت زندان ها صورت گرفته بود، با اشاره به تلاش مددکاران زندان ها و مساعدت دستگاه های قضایی در اعطای مرخصی ها و آزادی های مشروط در روزهای پایانی سال و بازگشت بسیاری از مددجویان واجد شرایط به خانه هایشان گفت: مهمترین ابزار موفقیت در امر زندانبانی اسلامی، شناسایی نقاط ضعف و قوت، بررسی ظرفیت‌های موجود و گسترش آنها، اصلاح زیرساخت‌ها، ارتقای احساس مسئولیت و مشارکت زندانیان در تمام امور است.
وی که روز چهارم فروردین ماه از کانون اصلاح و تربیت و ندامتگاه های زنان و ورامین بازدید می کرد، ادامه داد: ارتقای سلامت فیزیکی محیط زندانها سبب کاهش هرگونه آسیب رفتاری مددجویان می شود و این امر در عرصه زندانبانی اسلامی یک امر بسیار مهم بوده و می تواند گامی موثر در پیشبرد اهداف عالی زندانها باشد.
حیات الغیب در جمع مددجویان ندامتگاه ورامین با تاکید بر لزوم تلاش زندانیان برای خودسازی و بازگشت سعادتمندانه به جامعه افزود: تلاش کنید تا با پند از گذشته و در پیش گرفتن راه سالم بعد از آزادی، خلاء‌هایی که در نبودتان به خانواده تحمیل شده، برطرف گردد. ما هم برای کمک به شما در این مسیر کمک می‌کنیم تا مشکلات معیشتی و اقتصادی خانواده هایتان کاهش یابد.
براساس این گزارش، مدیرکل زندان‌های استان تهران طی این بازدیدهای سرزده با مددجویان نیز گفتگو کرده، فرا رسیدن سال نو را به آنان تبریک گفته، اظهار امیدواری کرد به زودی زمینه آزادی افراد واجد شرایط دیگر نیز فراهم شده، با عدم تکرار اشتباهات گذشته زندگی سالمی در پیش گیرند.
حیات الغیب همچنین از کارکنان شیفتی و یگان انتظامی تمام مراکز تابعه استان که در ایام تعطیلات رسمی در سنگر اصلاح و تربیت وظیفه تامین امنیت و رسیدگی به امور رفاهی و بهداشتی و درمانی زندانیان را بر عهده دارند، با مثبت ارزیابی نمودن روند فعالیت‌های انجام شده، دستورات لازم جهت رفع برخی مشکلات را صادر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − دو =