کد خبر : 256715
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
-

واکنش رییس WTO به محدودیت صادرات واکسن اروپا

واکنش رییس WTO به محدودیت صادرات واکسن اروپا

مدیرکل سازمان جهانی تجارت (WTO) اعلام کرد از برنامه مجوز صادرات اتحادیه اروپا برای واکسنهای کووید ۱۹ مایوس شده و با این بلوک درباره تمهید مذکور گفت و گو می کند.

به گزارش عصرقائم، کمیسیون اروپا در ۱۱ مارس اعلام کرد مکانیزمی که اواخر ژانویه در واکنش به اعلام تاخیر در تحویل دوزهای واکسن به اتحادیه اروپا از سوی شرکتهای داروسازی ایجاد کرده بود را تا پایان ژوئن تمدید می کند.

انکوزی اوکونجو ایویلا، مدیرکل سازمان جهانی تجارت در یک رویداد آنلاین اظهار کرد: اگرچه ما سیاست آنچه که مقامات اروپایی انجام می دهند را درک می کنیم، من علنا گفته ام که از این موضوع مایوس شده ام به خصوص در مواجهه با این حقیقت که تمهید مذکور تمدید شده است در حالی که محدودیتهای صادرات باید موقتی باشند. وی در ادامه افزود: من فعالانه با مقامات اروپایی صحبت می کنم تا بدانیم چگونه به این محدودیت بپردازیم.

تحت مکانیزم کمیسیون اروپا، شرکتها باید پیش از صادرات دوزهای واکسن کووید ۱۹ مجوز دریافت کنند و اگر به تعهداتشان برای عرضه واکسن در داخل اتحادیه اروپا عمل نکرده باشند، ممکن است با درخواست مجوز آنها مخالفت شود.

مدیرکل نیجریه ای سازمان جهانی تجارت از اول مارس که عهده دار این سمت شد، مبارزه با پاندمی کووید ۱۹ را اولویت خود قرار داده است. وی در خصوص مذاکرات متوقف شده درباره معافیت مالکیت معنوی برای داروهای کووید ۱۹ که از سوی هند و آفریقای جنوبی پیشنهاد شده است، گفت: با این پیشنهاد مخالفتی ندارم.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال وی بر اهمیت افزایش تولید از طریق مسیرهای دیگر تاکید کرد زیرا این مذاکرات ممکن است مدتی زمان ببرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − سیزده =