کد خبر : 256698
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
-

مقام آمریکایی: شلیک اخیر موشک توسط کره شمالی، غیرقانونی نبود

مقام آمریکایی: شلیک اخیر موشک توسط کره شمالی، غیرقانونی نبود

مقام‌های آمریکایی با تایید شلیک چند موشک توسط کره شمالی به عنوان هشداری به واشنگتن، اما گفتند که آن موشک‌ها در پوشش قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت نبوده و فعالیت نظامی معمول حساب می‌شوند.

به گزارش عصرقائم، مقام‌های آمریکایی شلیک موشک‌های کوتاه‌برد توسط کره شمالی به‌عنوان هشداری به واشنگتن در روز یکشنبه را تایید کردند.

شبکه «صدای آمریکا» به نقل از مقام‌های ارشد کاخ سفید – که نامشان فاش نشد – گزارش داد که این شلیک موشک‌ها اما «ذیل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، که برنامه موشکی بالستیک [کره شمالی] را ممنوع کرده‌اند، تحریم نشده بودند».

بر این اساس، مقام‌های مذکور توضیح دادند: «با اینکه ما تمام فعالیت‌های نظامی [کره شمالی] را جدی می‌گیریم و به مشورت نزدیک با متحدان و شرکای خود در این باره ادامه می‌دهیم، [اما] از نظر ما این اقدام در دسته‌بندی فعالیت‌های معمول نظامی قرار می‌گیرد».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، یکی از این مقام‌ها گفت: «کره شمالی زمانی که بخواهد پیامی به دولت آمریکا بدهد، فهرست آشنایی از اقدامات تحریک‌آمیز دارد، موشک‌های بالستیک با بُردهای مختلف. کارشناسان به درستی می‌گویند چیزی که آخرهفته قبل رخ داد، در انتهای آن طیف قرار می‌گیرد».

این شبکه به نقل از دیگر مقام آمریکایی افزود: «چیزی که شاهد آن بودیم، در این دسته‌بندی قرار نمی‌گیرد. این سامانه کوتاه‌برد است که در پوشش قطعنامه‌های شورای امنیت قرار ندارد».

روزنامه «واشنگتن‌پست» بامداد چهارشنبه در خبری اختصاصی گزارش داد که کره شمالی همزمان با انتقاد از دولت جدید آمریکا به دلیل برگزاری رزمایش مشترک با کره جنوبی، چند فروند موشک کوتاه‌برد برای هشدار به واشنگتن شلیک کرده است. (جزئیات بیشتر)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + بیست =