کد خبر : 256763
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
-

دولت در سال ۹۹ آشفته‌تر از سال‌های قبل بود

دولت در سال ۹۹ آشفته‌تر از سال‌های قبل بود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در سال ۹۹ آشفته تر از سال‌های ۹۸ و ۹۷ بود و آقای واعظی که مسئول دفتر رئیس جمهور است در طول سالی که گذشت بسیاری را عزل و نسب کرد و نشان داد که خودش به تنهایی رئیس جمهور دوم دولت است.

به گزارش عصرقائم، علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی؛ با ارزیابی عملکرد دولت در سال ۹۹ گفت: دولت در سال ۹۹ آشفته تر از سالهای ۹۸ و ۹۷ بود به طوری که محور مشخصی برای حرکت نداشت.

وی با اشاره به اینکه در سالی که گذشت مواضع دولت یک صدا نبود و هر کدام از اعضای دولت جداگانه در موضوعات مختلف اظهارنظر می کردند ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی آقای آشنا یک حرفی می زد، آقای ظریف حرفی دیگر و رئیس جمهور هم یک حرف دیگر می زد؛ در حوزه کالاهای اساسی وزیر صمت وزیر کشاورزی را مسئول می دانست و وزیر کشاورزی اعلام می کرد بنده هیچ کاره هستم.

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به اینکه در سالی که گذشت آقای واعظی نشان داد که خودش به تنهایی رئیس جمهور دوم دولت است، ادامه داد: آقای واعظی مسئول دفتر رئیس جمهور است  اما در طول سالی که گذشت بسیاری را عزل و نسب کرد و در برخی موارد به جای سخنگوی دولت اعلام موضع کرد.

سلیمی با اشاره به اینکه وضعیت معیشتی مردم کارنامه عملکرد دولت است عنوان کرد: صف های طولانی مرغ و معیشت مردم کارنامه گویایی از عملکرد یک ساله دولت است، در حالی که آقای روحانی معتقد است که چون تورم سه رقمی شده و چهار رقمی نشده است پس دولت کشور را خوب اداره کرده است؛ از نظر دولت تورم ۶ درصدی وقتی به ۶۰ درصد برسد نتیجه عملکرد خوب است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه اگر در برخی موارد دولت در کشور نقش آفرینی نمی کرد وضعیت بهتر از این می شد تاکید کرد: در برخی موارد از جمله بازار بورس و ارز و سکه روشن شد که دولت بازار را دست کاری کرده و حاصل ان ایجاد بحران در وضع کشور شده است.

سلیمی با اشاره به تعامل دولت با مجلس در سالی که گذشت گفت: مجلس یک رکن است و تعامل با آن برای دولت کارساز و حلال مشکلات است در حالی که رئیس جمهور از ابتدای تشکیل مجلس یازدهم در پارلمان حاضر نشد و حتی برای ارائه لایحه بودجه هم به مجلس نیامد.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه حرف رئیس جمهور درست است که دولت خوب کار کرده گفت: دولت برای اطرافیان خودش خوب کار کرد نه برای مردم.

وی با اشاره به اینکه دولت ضعیف ترین افراد از حیث تخصص و توانمندی را به عنوان استاندار در استان های مختلف منسوب کرد گفت: استانداران صرفا چهره های هستند که در تجمعات انتخاباتی شعار داده و هورا کشیدند و به طرفه العینی استاندار شدند؛ دولت کشور را رها کرد و نتوانست به عنوان یک دولت پرکار و جدی ظاهر شود.

سلیمی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ روز از عمر دولت باقی مانده است خاطرنشان کرد: رئیس جمهور طبق وعده های ۱۰۰ روزه اوایل دولت عمل کرده و در این روزهای باقی مانده از مسئولیت خود اقدامی انجام دهد تا در ذهن ملت ایران با خاطره ای خوش مسئولیت را واگذار کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + چهارده =