کد خبر : 256794
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
-

حریق در جنگل‌های الیمستان آمل

حریق در جنگل‌های الیمستان آمل

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی امل گفت: ظهر امروز آتش سوزی در جنگل‌های الیمستان شروع شد و عملیات برای مهار این آتش همچنان ادامه دارد.

به گزارش عصرقائم، محمدرضا عباس زاده در گفتگو ، با اشاره به آتش‌سوزی منطقه الیمستان شهرستان آمل اظهار کرد: به دلیل روشن کردن آتش توسط گردشگران و خاموش نکردن آن باعث آتش‌سوزی جنگل‌های این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه در حال مهار آتش هستیم، عنوان کرد: به خاطر مسدود شدن جاده هراز امدادرسانی به کندی و با اختلال انجام می‌شود، افراد محلی و نیروهای منابع طبیعی در محل حضور دارند تا آتش را مهار و باعث عدم انتشار آن شوند.

فرمانده یگان منابع طبیعی آمل تصریح کرد: هزار متر منطقه جنگلی در حال حاضر درگیر آتش سوزی است که درختان شکسته و باد گرم باعث تشدید این آتش سوزی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: ظهر امروز آتش سوزی ظاهراً توسط گردشگران شروع شده است و عملیات برای این آتش همچنان ادامه دارد.

عباس زاده خاطرنشان کرد: به خاطر هوای گرم حد الامکان از روشن کردن آتش در جنگل خودداری کنید و اگر آتشی روشن کردید حتما از خاموش شدن آن مطمئن شوید.

به گفته کارشناسان در دنیا و این عرض جغرافیایی مرغوب تر از جنگل‌های شمال ایران وجود ندارد، تنوع زیستی موجود در این جنگل ها چند برابر کل قاره اروپاست، گونه های گیاهانی که حتی در اروپا هم تولید نمی شود و نمی توانید درختانی به قطر و ارتفاع درختان جنگل های شمالی ایران ببینید ، چرا که این درختان متعلق به دوران سوم زمین شناسی هستند اما متاسفانه این میراث کهن سالهاست با بی توجهی و سهل انگاری سرنوشت سوختن و نابودی گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × یک =