کد خبر : 256269
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
-

اکبری: پیام نوروزی رهبری حکیمانه، راهبردی و دقیق بود

اکبری: پیام نوروزی رهبری حکیمانه، راهبردی و دقیق بود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پیام نوروزی رهبری حکیمانه، راهبردی و دقیق بود و هر دستگاهی باید به وظیفه خود به صورت قوی و جدی عمل کند و هر کسی هم که بی‌توجهی کند خلاف قانون اساسی و خلاف شرع عمل می‌کند.

به گزارش عصرقائم، عزت‌الله اکبری تالارپشتی در گفت‌وگو ، در رابطه با پیام نوروزی رهبری در خصوص پشتیبانی از تولید ملی اظهار کرد: محوریت صحبت های رهبری تولید ملی بود و همه مقامات و دستگاه ها و هر سه قوه مورد خطاب ایشان بودند تا تولید ملی را تقویت کنند و به شکل اساسی و قابل قبول به آن بپردازند و جاهایی که پشتیبانی می خواهد دولت محترم باید پیشتاز باشد.

وی افزود: در حوزه مقررات‌زدایی و موانع زدایی به هر حال هم قوه قضاییه و هم دولت مخاطب هستند. در رابطه با اصل تولید هم امیدواریم که بخش خصوصی با حمایتی که از طرف دولت می شود با همه ظرفیت در میدان بیاید و البته در میدان هست.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در رابطه با این بحث که قرار بود تولید محور باشد باید چند نکته را مد نظر قرار داد؛ اول این‌که خود تولید باید باکیفیت باشد تا صادرات محور شود. نکته بعد این است که دولت باید موانع صادرات را از سر راه تولید کننده بردارد و مشوق های لازم برای صادرات را ایجاد کند و انگیزه تولید کنندگان را تا حد قابل قبول بالا ببرد.

اکبری تالارپشتی یادآور شد: در مجلس یازدهم در سال ۹۹ با نظارت میدانی که داشتیم شاهد بودیم که بخش خصوصی ما درخشش خوبی داشته، اما همه نگران بودند که ما در صادرات از طرف دولت حمایت نمی شویم و نگرانی بعدی آن‌ها این بود که اگر تحریم ها را بردارند، این برداشتن تحریم ها بهانه ای برای واردات و برای هجوم رقبای تولید کنندگان ما به داخل کشور نباشد.

وی در پایان گفت: پیام نوروزی رهبری حکیمانه، راهبردی و دقیق بود و هر دستگاهی باید به وظیفه خود به صورت قوی و جدی عمل کند و هر کسی هم که بی توجهی کند خلاف قانون اساسی و خلاف شرع عمل می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + 6 =