کد خبر : 256211
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
-

دماوند و فیروزکوه نارنجی شدند

دماوند و فیروزکوه نارنجی شدند

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران از نارنجی شدن دماوند و فیروزکوه خبر داد و گفت: امروز در استان تهران شهرهای دماوند و فیروزکوه در زمره شهرهای نارنجی قرار گرفتند که بخشی از آن به دلیل افزایش ترددی است که در روزهای اخیر شاهد بودیم.

به گزارش عصرقائم، دکتر علیرضا زالی، با اشاره به وضعیت کرونا در استان تهران، گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته کماکان تعداد موارد جدید بستری را در استان تهران تجربه کردیم. در حال حاضر بالغ بر ۳۷۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته بستری کردیم که ۸۰ نفر از آنها به دلیل وخامت حال مستقیما در بخش مراقبتهای ویژه بستری شدند.

وی افزود: با احتساب این عدد در حال حاضر در تهران ۲۲۰۰ بیمار کرونایی داریم که ۸۰۰ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. متاسفانه ۲۵ نفر از شهروندان تهرانی را در ۲۴ ساعته گذشته بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادیم.

زالی گفت: به نظر می رسد کماکان ابتلا استمرار دارد و با تغییر رنگ‌هایی که امروز در کشور رخ داده و در استان تهران، شاهد تغییر رنگ ها هستیم. بارها اعلام کردیم که شرایط کرونا بسیار شکننده و ناپایدار است و مرتبا در حال تغییر است. امروز در استان تهران شهرهای دماوند و فیروزکوه در زمره شهرهای نارنجی قرار گرفتند که بخشی از آن به دلیل افزایش ترددی است که در روزهای اخیر شاهد بودیم.

وی ادامه داد: ممکن است الگوهای شهری و کشوری مان در روزهای آینده تغییر کند. امروز شکل گیری خوشه های جدید را در برخی استانهای جنوبی همجوار خوزستان شاهد بودیم. بنابراین به نظر می رسد که تغییرات به گونه ای است که رنگ بندی تغییر می کند.

زالی گفت: در زمان فراز و فرود بیماری، یکی از نگرانی های ما شکل گیری شبه خوشه ها در استان‌تهران است که با توجه به گردهمایی های جمعی ایجاد می شود، به ویژه اگر افراد بیشتری در خانواده ها کنار هم باشند. اعلام کردیم که بالای ۷۳ درصد مرگ ما در تهران مربوط به گروه های سنی بالای ۶۵ سال بوده است و باید توجه کنیم. ابتلای گروه سنی ۲۵ سال و ۵ تا ۱۷ سال نیز اخیرا در تهران افزایش یافته است. بنابراین اکنون جوانان هم مصون نیستند و به عنوان‌ناقل یا مبتلا می توانند در جمع های خانوادگی بیماری را به سرعت منتقل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =