کد خبر : 255216
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
-

شورای کارآمد و متخصص، مطالبه به حق مردم

شورای کارآمد و متخصص، مطالبه به حق مردم

هیات‌های نظارت بر انتخابات برای ورود افراد صالح به شورا‌ها نظر مراجع استعلام را مبنا قرار می‌دهد.

به گزارش عصر قائم، نماینده مردم قائم شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ و نائب رییس هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی مازندران با بیان اینکه همه مقدمات برای انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی به نحو خوبی فراهم شده است، اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات شفاف و قانونمند برنامه‌ها طبق روال در حال اجرا است و هیات‌های نظارت و اجرایی در استان شکل گرفته اند.

کیوان مرادیان کوچکسرایی حضور داوطلبان با سلایق مختلف را زمینه ساز برگزاری انتخابات باشکوه اعلام کرد و گفت: همه کسانی که شرایط مندرج در قانون را منطبق با خود می‌بینند و آمادگی حضور در صحن شورا را دارند در فرصت باقی مانده برای ثبت نام اقدام کنند تا مردم قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند.

وی افزود: مردم می‌خواهند نظارت‌ها دقیق و تصمیم گیری‌های شهری به دست افراد شایسته تری باشد به همین دلیل دستگاه‌های اجرایی و هیات‌های نظارت با نگاه به حقوق شهروندی، حفظ کرامت انسان‌ها و بستر سازی برای مشارکت حداکثری موظف به رعایت قانون هستند.

نائب رییس هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی مازندران، خاطرنشان کرد: افرادی که گمان می‌کنند شرایط مندرج در قانون در آن‌ها نیست خود را درگیر داوطلبی در این عرصه نکنند، چونکه هیات نظارت در این دوره اصرار بر اجرای دقیق قانون دارد.

مرادیان نظر مراجع استعلام و بررسی سوابق افراد را مبنای کار هیات‌های نظارت دانست و افزود: هیات‌های نظارت بر انتخابات برای ورود افراد صالح به شورا‌ها علاوه بر نظر مراجع چهارگانه از اطلاعات سپاه و شورای نگهبان نیز استعلام می‌کنند و این خواست عموم مردم است.

وی بیان کرد: همانگونه که از همه کسانی که ظرفیت حضور در صحن شورا را دارند می‌خواهیم در انتخابات نام نویسی کنند از کسانی که به هر دلیلی تصور می‌کنند شرایط مندرج در قانون را ندارند نیز می‌خواهیم به این عرصه ورود نکنند.

نائب رییس هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی مازندران تصریح کرد: علاقه‌مند نیستیم اعلام کنیم حتی یک نفر هم فاقد شرایط برای ورود به صحن شورا است به همین دلیل خود داوطلبان پیش از نام نویسی در مرحله نخست از خودشان ارزیابی داشته باشند.

مرادیان با بیان اینکه هیات نظارت بر انتخابات مساله‌ای مبهم و غیرشفاف در انتخابات نخواهد داشت، ادامه داد: دو دهه از عمر شورا‌های اسلامی در کشور می‌گذرد و اگر بپذیریم این نهاد تاکنون در مرحله تجربه و تکامل بود امروز مردم نمی‌پذیرند که همچنان در حال تجربه باشند.

نائب رییس هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: مردم شورای کارآمد، متخصص، شفاف و پاک دست می‌خواهند که دغدغه رفع مشکلات مردم داشته باشند.

کیوان مرادیان شورا‌های اسلامی را بستری برای حضور مردم در تصمیم گیری‌های حوزه‌های مختلف شهری دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود چهره‌های شاخص فرهنگی و علمی در بستر شورا‌ها بیشتر نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم قائم شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ با پیش بینی برگزاری انتخاباتی شفاف، قانونمند و باشکوه ابراز امیدواری کرد انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ حماسه دیگری در تاریخ این سرزمین رقم خواهد زد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 18 =