کد خبر : 254516
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
-

لابی‌گر سابق قطر به تیم بایدن در کاخ سفید می‌پیوندد

لابی‌گر سابق قطر به تیم بایدن در کاخ سفید می‌پیوندد

به گزارش عصرقائم، یک رسانه آمریکایی گزارش داده «جو بایدن»، یکی از دیپلمات‌های کهنه‌کار آمریکایی که سابقاً به عنوان لابی‌گر قطر فعالیت می‌کرده را در دولت جدید به خدمت گرفته است. پایگاه «واشنگتن‌اگزماینر» نوشته «اریک دلتون» نامش را سال ۲۰۱۸ نزد وزارت دادگستری آمریکا به عنوان مشاور راهبردی سفارت قطر در واشنگتن ثبت کرده است.

به گزارش عصرقائم، یک رسانه آمریکایی گزارش داده «جو بایدن»، یکی از دیپلمات‌های کهنه‌کار آمریکایی که سابقاً به عنوان لابی‌گر قطر فعالیت می‌کرده را در دولت جدید به خدمت گرفته است.

پایگاه «واشنگتن‌اگزماینر» نوشته «اریک دلتون» نامش را سال ۲۰۱۸ نزد وزارت دادگستری آمریکا به عنوان مشاور راهبردی سفارت قطر در واشنگتن ثبت کرده است.

طبق قوانین آمریکا، افرادی که به نیابت از کشورهای دیگر فعالیت‌های لابی‌گری انجام می‌دهند بایستی این فعالیت‌ها را به وزارت دادگستری اطلاع داده و آن را ثبت کنند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده پلتون به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور ارشد «سوزان رایس»، مشاور بایدن در امور مربوط به سیاست‌های داخلی به دولت جدید آمریکا ملحق می‌شود.

«برت بروئن»، از مقام‌های سابق آمریکایی به واشنگتن‌اگزماینر گفت: «فعالیت به نیابت از دولت‌های خارجی نباید به خودی خود عاملی برای رد صلاحیت افراد جهت به دست آوردن مناصب دولتی باشد.»

وی اضافه کرد: «آدم‌های باهوش زیادی از جمله ارین وجود دارند که وقتشان را صرف حمایت از طیف گسترده‌ای از مراجعان از جمله متحدان نزدیکی مانند قطر کرده‌اند. اما لازم است درباره اینکه یک نفر برای چه کسی کار کرده و چه کاری انجام داده شفافیت وجود داشته باشد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − نه =