کد خبر : 254322
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
-

پرداخت ۹۳۲ میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی

پرداخت ۹۳۲ میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی

به گزارش عصرقائم،  رسول ظفرمند در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با تخصیص اعتبار از سوی سازمان بیمه سلامت ایران و در ادامه پرداخت های منظم سازمان بیمه سلامت، در این ماه ۹۳۲ میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی استان شامل بیمارستانهای دولتی دانشگاهی، پزشکان خانواده، سطح یک روستایی ،مؤسسات درمانی طرف

به گزارش عصرقائم،  رسول ظفرمند در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با تخصیص اعتبار از سوی سازمان بیمه سلامت ایران و در ادامه پرداخت های منظم سازمان بیمه سلامت، در این ماه ۹۳۲ میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی استان شامل بیمارستانهای دولتی دانشگاهی، پزشکان خانواده، سطح یک روستایی ،مؤسسات درمانی طرف قرارداد ، داروخانه ها و پزشکان خانواده پرداخت شد. لازم به ذکر است در این ماه از این مبلغ، ۹۴ میلیارد ریال نیز بابت نسخه نویسی الکترونیک پرداخت شد.

وی ضمن تقدیر از تلاشهای مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در تأمین و پرداخت منظم مطالبات مؤسسات درمانی طرف قرارداد، افزود: امیدواریم این پرداخت ها موجب دلگرمی هرچه بیشتر تمامی تلاشگران عرصه سلامت به ویژه کادر درمان و پرستاران در مقابله با ویروس کرونا باشد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در ادامه با بیان این که در طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان به پیشرفت های خوبی رسیدیم، بیان داشت: سازمان بیمه سلامت در راستای استقرار دولت الکترونیک کاهش تدریجی کاربرد دفترچه بیمه را جزو اولویت‌های خود قرار داده به طوری که در حال حاضر تعداد برگه های دفترچه بیمه را کم کردیم تا دفترچه‌های بیمه سلامت به مرور و از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ حذف گردد.

این مسئول افزود: این طرح منجر به تسریع روند ارائه خدمات درمانی، کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع، شفافیت در رسیدگی و بررسی خدمات ارائه شده به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و همچنین صرفه جویی در مصرف کاغذ و تنظیم هوشمند اسناد رسیدگی بر اساس قوانین بیمه گری می‌شود.

ظفرمند در خصوص ارائه خدمات به بیماران کرونایی تصریح کرد: داروی بیماران مبتلا به کرونا مانند هیدروکسی کلروکین، فاویپیراویر، رمدسیویر و همچنین آزمایش PCR تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

وی در پایان گفت: حدود نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند و بیمه سلامت استان سالانه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به مؤسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 16 =