کد خبر : 254233
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
-

ورزش دانش‌آموزی با چاشنی خلاقیت در اسفند کرونایی

ورزش دانش‌آموزی با چاشنی خلاقیت در اسفند کرونایی

به گزارش عصرقائم، در خانه ماندن در روزهای کرونایی موجب شده است که بچه‌ها کم تحرک شوند؛ یک دلیل اصلی این کم تحرکی، خانه‌های آپارتمانی است که اگر بچه‌ها بخوانند کمی پویایی و تحرک داشته باشند، صدای همسایه‌ها را در می‌آورد؛ البته ناگفته نماند در این مدت، همسایه‌ها سعی کردند که همراه باشند اما دوران

به گزارش عصرقائم، در خانه ماندن در روزهای کرونایی موجب شده است که بچه‌ها کم تحرک شوند؛ یک دلیل اصلی این کم تحرکی، خانه‌های آپارتمانی است که اگر بچه‌ها بخوانند کمی پویایی و تحرک داشته باشند، صدای همسایه‌ها را در می‌آورد؛ البته ناگفته نماند در این مدت، همسایه‌ها سعی کردند که همراه باشند اما دوران قرنطینگی و در خانه ماندن کودکان، یک روز و دو روز نبود!

‌ در همین زمان بود که آمارها حاکی از این بود که دانش‌آموزان در همین دوران کرونا، چاق‌تر شده‌اند؛ مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در این خصوص اعلام کرد: متأسفانه ۳۰٫۱ درصد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاقی هستند که نشان می‌د‌هد نسبت به پیمایش کاسپین که در سال ۹۵ منتشر شد دانش‌آموزان ۸ درصد اضافه وزن پیدا کردند که عمده دلیل آن، قرنطینه خانگی، بی‌تحرکی، ماندن افراد در خانه، تعطیلی مدارس و ریزه‌خواری است.

این موضوع باعث شد که فدراسیون ورزش دانش‌آموزی به فکر چاره افتاد؛ همین شد که مسابقات مجازی ورزش دانش‌آموزی طراحی شد و این مسابقات در دو رشته طناب‌زنی و فوتسال برای اولین بار در سطح کشور طراحی و اجرا شد.

* استقبال دانش‌آموزان از مسابقات مجازی ورزش

شاید اولین سؤال که مطرح شود این باشد که مگر می‌شود مسابقه ورزش مجازی باشد؟ اما فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با در نظر گرفتن تکنیک‌ها و برنامه‌هایی، این موضوع را شدنی کرده است.

فروزان کاکاوند سرپرست فنی مسابقات مجازی فوتسال دانش‌آموزان در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه برگزاری این مسابقات اولین دوره بود و چنین رویدادی در سطح جهان نداشتیم، واقعاً به عوامل اجرایی دست مریزاد می‌گویم.

وی با اشاره به همراه شدن هیأت‌های ورزشی و مسؤولان هیأت‌های ورزشی استانی و کمک به برگزاری این مسابقات، ادامه داد: دانش‌آموزان یکسال فعالیت نداشتند و اینکه برای شرکت در این مسابقات استقبال کردند، امیدوار کننده بود و نشان داد که باید مسیرمان را ادامه دهیم.

* حضور ۹۰۰ داور در مسابقات ورزش دانش‌آموزی

جواد فهیمی راد رئیس انجمن فوتسال دانش آموزان کشور(پسران)و ناظر فنی این دوره از رقابت‌ها نیز به خبرنگار فارس گفت: در ابتدا این مسابقات به صورت تستی هر استان و شهرستانی انجام شده است تا تیم‌های منتخب مشخص شوند و در مسابقات کشوری و در دور نهایی بیش از هزار دانش‌آموز شرکت کردند.

وی اضافه کرد: در سنوات گذشته با توجه به اینکه بازی‌ها به صورت متمرکز برگزار می‌شد، حدود ۲۰ تا ۳۰ داور قضاوت را انجام می دادند اما در حال حاضر در هر استان و شهرستانی باید ۶، ۷ داور، بر ورزش دانش آموزان نظارت داشته باشند و در نتیجه چیزی حول و حوش ۹۰۰ داور در این دوره برای پیشبرد این کار قدم برداشتند.

فهیمی‌راد افزود: در دوره نهایی و در استان البرز که میزبان این رقابت‌هاست، داورهایی از همدان، اردبیل، سمنان، تهران، البرز و آذربایجان شرقی حضور داشتند.

* خبرهای خوش از ورزش دانش‌آموزی

رقابت های غیرحضوری فوتسال دانش آموزان سراسر کشور با حضور بیش از هزار دانش‌آموز دوره تحصیلی متوسطه اول و دوم در قالب ۱۲۶ تیم از ۳۲ استان برگزار شد.

در نهایت نتایج نهایی مسابقات فوتسال غیر حضوری دانش آموزان پسر سراسر کشور اسفند ۹۹ استان البرز هم اعلام شد و در متوسطه اول، به ترتیب استان البرز کرج ۳، استان خراسان رضوی ناحیه ۷ و استان فارس مرودشت، اول تا سوم شدند.

در متوسطه دوم نیز مقام اول به استان آذربایجان شرقی ناحیه یک تبریز،
مقام دوم به کردستان سنندج ناحیه ۱ و مقام سوم به استان البرز ناحیه ۳ کرج رسید.

فرشید علیزاده معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، سطح این دوره از مسابقات را خوب ارزیابی کرد و گفت: این مسابقات برای اولین بار برگزار شد و نشان داد که می‌توان با خلاقیت، ورزش را فراموش نکرد و برای سلامت جسم و روح، گام‌های خوبی برداشت.

در پایان این رقابت‌ها یک خبر خوش هم رسید و آن هم این بود که طرح برگزاری مسابقات مجازی فوتسال دانش‌آموزی که پیشنهاد فدراسیون ورزش دانش‌آموزی ایران بود، مورد تصویب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 1 =