کد خبر : 254363
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
-

توزیع اسکناس‌ و ایران چک‌های جدید در بانک توسعه تعاون

توزیع اسکناس‌ و ایران چک‌های جدید در بانک توسعه تعاون

به گزارش عصرقائم، بنابراعلام روابط عمومی بانک توسعه تعاون، اسکناس های جدید ۱۰هزارتومانی و ایران چک های تازه ۱۰۰ هزار تومانی که به منظور رعایت ارتقای استانداردها و انضباط پولی و با هدف مقابله با جعل مسکوکات و سهولت مبادلات مردم توسط بانک مرکزی منتشر و توزیع شده از شاخص های امنیتی بالایی برخوردار هستند که ضمن بهره‌گیری از فناوری‌های پیچیده

به گزارش عصرقائم، بنابراعلام روابط عمومی بانک توسعه تعاون، اسکناس های جدید ۱۰هزارتومانی و ایران چک های تازه ۱۰۰ هزار تومانی که به منظور رعایت ارتقای استانداردها و انضباط پولی و با هدف مقابله با جعل مسکوکات و سهولت مبادلات مردم توسط بانک مرکزی منتشر و توزیع شده از شاخص های امنیتی بالایی برخوردار هستند که ضمن بهره‌گیری از فناوری‌های پیچیده و نوین چاپ اسناد امنیتی با ویژگی های ظاهری متمایز وارد چرخه پولی کشور شده که در شعب بانک توسعه تعاون نیز در حال توزیع است.

اسکناس های ۱۰ هزار تومانی جدید ویژگی های متعددی دارند. برخی خصوصیات امنیتی در اسکناس های جدید مشتمل بر واتر مارک سه بعدی، الکتروتایپ، فایبرهای نامرئی فلورسنتی چند رنگ، نخ امنیتی با ویژگی تغییر طیف، چاپ نوری مغناطیسی و نوار طلایی درخشان است که احراز اصالت را برای عموم مردم تسهیل می کند.

استفاده از نخ امنیتی با قابلیت تغییر رنگ، واتر مارک، طرح مکمل، طرح مخفی طراحی خطی، چاپ برجسته، واترمارک، نخ امنیتی با قابلیت تغییر رنگ از جمله ویژگی‌های امنیتی اسکناس‌های ۱۰هزار تومانی جدید است که امکان جعل را به میزان بسیار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در ایران چک های ۱۰۰ هزار تومانی جدید که منقش به تصویر میدان گازی پارس جنوبی در پشت اسکناس است نیز علاوه بر رعایت این موارد، نخ امنیتی پنجره‌ای با رنگ متغیروجود دارد که به شکلی درون کاغذ قرار گرفته است که قسمتی از آن نمایان و قسمتی دیگر در بطن کاغذ مخفی می‌باشد و با قرار دادن ایران‌چک در مقابل نور تمام نخ دیده می‌شود.

این نخ امنیتی دارای پوشش رنگی ویژه‌ای است که با تغییر زاویه ایران‌چک، رنگ آن از طلایی به سبز تغییر می‌کند. همچنین بر روی نرخ عبارت لاتین IR IRAN و تصویر نقشه ایران درج شده است.

همچنین برای اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی در آینده در اسکناس های جدید نیز چهار صفر ارقام اسکناس کم رنگ چاپ شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 3 =