کد خبر : 254183
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
-

احتمال عدم پذیرش تماشاگران خارجی در المپیک توکیو

احتمال عدم پذیرش تماشاگران خارجی در المپیک توکیو

به گزارش عصرقائم، به نظر می‌رسد کمیته برگزاری بازی‌های توکیو از پذیرش تماشاگران خارجی در المپیک و پارالمپیک خودداری کند. مدیران مرتبط با برگزاری بازی‌ها از جمله توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، سیکو هاشیموتو رئیس کمیته بازی‌های توکیو در مورد این موضوع صحبت کردند و گفته شده که آنها برداشت‌های مشابهی داشتند. قرار است

به گزارش عصرقائم، به نظر می‌رسد کمیته برگزاری بازی‌های توکیو از پذیرش تماشاگران خارجی در المپیک و پارالمپیک خودداری کند.

مدیران مرتبط با برگزاری بازی‌ها از جمله توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، سیکو هاشیموتو رئیس کمیته بازی‌های توکیو در مورد این موضوع صحبت کردند و گفته شده که آنها برداشت‌های مشابهی داشتند. قرار است تصمیم نهایی اواخر این ماه وقتی که حمل مشعل آغاز می‌شود، گرفته شود.

اجازه دادن حدود یک میلیون بازدید کننده خارجی به ژاپن برای این بازی‌ها می تواند منجر به گسترش بیشتر ویروس کرونا شود و راهی برای ورود گونه‌های مختلف به کشور را فراهم کند. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی عدم پذیرش تماشاگران خارجی انتخاب مناسبی باشد.

دولت ژاپن می‌خواست ورود توریست‌ها را به بهترین فرصت برای ریکاوری اقتصادی تبدیل کند اما با توجه به شرایط موجود، این تصمیم را به تعویق انداخته است.

پیمایش ملی توسط کیودونیوز نشان می‌دهد ۱۴٫۵ درصد از پاسخ‌دهندگان تمایل دارند بازی‌ها تابستان برگزار شود این در حالی است که تعدادی از داوطلبان و حمل‌کنندگان مشعل از حضور در بازی‌ها خودداری کرده‌اند.

پیش از این بحران کرونا باعث شده بود تا یک روزنامه انگلیسی خبر لغو المپیک توکیو را منتشر کند، موضوعی که توسط دولت ژاپن و IOC تکذیب شد.

در صورت تصویب عدم پذیرش تماشاگران خارجی، موضوع بررسی تماشاگران داخلی مطرح خواهد شد. می‌توان تصور کرد با توجه به شرایط موجود، بازی‌های توکیو بدون تماشاگر برگزار شود.

هاشیموتو در مورد پاسخگویی به حضور تماشاگران و سایر موضوعات گفت: ما می‌خواهیم براساس دانش علمی با دقت تصمیم گیری کنیم. ضروری است که سازمان دهندگان هنگام تصمیم گیری، ایمنی در جامعه را اولویت قرار دهند.

در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرایط اضطراری در توکیو به مدت ۲ هفته دیگر و تا اول فروردین تمدید شده است. بازی‌های المپیک توکیو قرار بود سال گذشته برگزار شود که به دلیل کووید ۱۹ تا تابستان سال آینده به تعویق افتاد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =