کد خبر : 253499
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
-

الکاظمی: نیروهای آمریکایی بنا به دعوت دولت وقت عراق به کشور آمدند

الکاظمی: نیروهای آمریکایی بنا به دعوت دولت وقت عراق به کشور آمدند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از میدل ایست نیوز، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در نشست وزراتی شورای امنیت ملی تاکید کرد عاملان حملات راکتی هیچ تعلق‌خاطری واقعی به عراق ندارند. در ابتدای این جلسه درباره تحولات امنیتی اخیر کشور گفت‌وگو شد و فرمانده کل نیروهای مسلح در جریان تکمیل

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از میدل ایست نیوز، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در نشست وزراتی شورای امنیت ملی تاکید کرد عاملان حملات راکتی هیچ تعلق‌خاطری واقعی به عراق ندارند.

در ابتدای این جلسه درباره تحولات امنیتی اخیر کشور گفت‌وگو شد و فرمانده کل نیروهای مسلح در جریان تکمیل آمادگی‌ها برای سفر پاپ فرانسیس به عراق قرار گرفت؛ سفری که تاریخی به شمار می‌رود و عراق را در مسیر ثبات، توسعه و شکوفایی قرار می‌دهد و منجر به تقویت جایگاه بین‌المللی عراق و مرجعیت دینی خواهد شد.

در این جلسه همچنین درباره حمله راکتی صبح امروز به پایگاه عین الاسد گفت‌وگو شد و الکاظمی تاکید کرد حملات این چنینی توسط گروه‌هایی انجام می‌شود که هیچ تعلق‌خاطر واقعی به عراق ندارد، حمله به پایگاه نظامی عراق با هیچ عنوان و بهانه‌ای قابل توجیه نیست و این اقدام به پیشرفت حاصل شده در عراق چه در زمینه پشت سر نهادن بحران اقتصادی و چه نقش رو به رشد عراق در تحقق امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی آسیب می‌رساند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد دستگاه‌های امنیتی دستورات روشنی برای اتخاذ اقدامات قاطعانه در قبال این گروه‌ها با هر نام و نشان و ادعایی دریافت کرده‌اند.

الکاظمی در ادامه تلاش‌های این گروه‌ها برای تاکید در انتساب غیر واقعی به یکی از دستگاه‌های امنیتی عراق و تحرکات گروه‌های مذکور با پوششی دروغین را رد کرد و گفت: باید توهین‌کنندگان به این دستگاه امنیتی فارغ از وابستگی‌شان مورد بازخواست قرار گیرند و این امر در حمایت از اعتبار و وجهه نیروهای امنیتی قهرمان‌مان خواهد بود.

نخست وزیر عراق در ادامه تاکید کرد هر طرفی که گمان کند فراتر از دولت است و یا می‌تواند برنامه‌ها و اهداف خود را بر عراق و آینده مردم این کشور تحمیل کند، در اشتباه است.

وی افزود: مسئولیت ملی و تاریخی ما در قبال ملت‌مان ایجاب می‌کند که اجازه ندهیم منطق سلاح بر منطق دولت فائق آید، عراق باید خود را از منازعات منطقه‌ای و بین‌المللی خارج کند و بر اساس اولویت‌های صرفا عراقی حرکت کند، من از همه گروه‌های سیاسی می‌خواهم موضعی علنی و روشن در حمایت از رویکرد دولت در این زمینه و حمایت از مردم و کشور اتخاذ کنند.

الکاظمی درباره حضور نیروهای خارجی در اراضی عراق تاکید کرد: در حالی که این نیروها در آن زمان بنا به دعوت دولت عراق به کشور آمدند، دولت کنونی وارد گفت‌وگوی راهبردی با ایالات متحده آمریکا شد و این گفت‌وگوها تاکنون منجر به خروج ۶۰ درصد از نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق با تکیه بر منطق گفت‌وگو و نه سلاح شده است و ما به این گفت‌وگوها بر اساس اولویت‌ها و نیازهای عراق ادامه خواهیم داد تا بر سر زمانبندی خروج نیروهای رزمی و نیاز نیروهای امنیتی‌مان به آموزش، پشتیبانی و کمک‌های استشاری به توافق برسیم.

پیش از این واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرده بود پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار هدف اصابت ۱۰ راکت قرار گرفت، طی این حمله یک پیمانکار غیرنظامی که با ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا در عراق همکاری می کرد، کشته شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × سه =