کد خبر : 253341
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
-

ویژگی های اخلاقی و شخصیتی میرمحمدی از دید مسیح مهاجری

ویژگی های اخلاقی و شخصیتی میرمحمدی از دید مسیح مهاجری

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در مراسم مجازی گرامی داشت یاد مرحوم سید محمد میرمحمدی در اولین سالگرد رحلت وی اظهار کرد: در فقه اسلامی انسان ها به ملتفت و غیر ملتفت تقسیم شدند. انسان های ملتفت دارای تکالیفی هستند و بار سنگینی بر دوش دارند. می فهمند و درک می کنند

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در مراسم مجازی گرامی داشت یاد مرحوم سید محمد میرمحمدی در اولین سالگرد رحلت وی اظهار کرد: در فقه اسلامی انسان ها به ملتفت و غیر ملتفت تقسیم شدند. انسان های ملتفت دارای تکالیفی هستند و بار سنگینی بر دوش دارند. می فهمند و درک می کنند و متوجه همه مسائل از جمله مسائل وجودی انسان هستند. در روایات ائمه(ع) تعریفی از این نوع انسان ها داریم. مرحوم میر محمدی جزو انسان های ملتفت بودن. متوجه بودند از کجا آمده اند در کجا زندگی می کنند و توجه داشتند که سیر الی الله چگونه باید باشد.

وی ادامه داد: یکی از علل ویژگی خاص او این بود که از خانواده بزرگ علمی بودند و فرزند آیت الله میرمحمدی از بزرگان حوزه علمیه قم بودند. دومین علت این بود که از ناحیه مادر هم از خاندان بزرگی بودند؛ از خاندان مرحوم آیت الله سید احمد زنجانی بودند. ایشان صاحب تالیفات هستند، مرد خلیق و مورد احترام بزرگان و علمای عصر خودشان بودند و نام و خاطره خوشی از خودشان در مجامع علمی به جا گذاشتند.

مهاجری گفت: سومین ویژگی میرمحمدی این بود که با انسان های بزرگی معاشر بودند؛ با انسان های انقلابی و شخصیت های انقلابی . هوش سیاسی اش ویژگی چهارمش بود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های ایشان این بود که می دانست دارد چه می کند. به همین دلیل از همان ابتدای انقلاب در داخل تشکیلات حزب جمهوری اسلامی ایشان در قسمت آرشیو فعالیت داشت. ایشان آرشیو اسناد انقلاب اسلامی بود. به همین دلیل بود که وقتی حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور شدند ایشان را با خود بردند و شد رئیس دفتر رئیس جمهور. بعد که آیت الله هاشمی ریئس جمهور شدند، ایشان مجدد رئیس دفتر وی هم بودند. این سمت ها بسیار مهم بود؛ آن هم در اوایل انقلاب.

این فعال سیاسی گفت: ویژگی دیگر ایشان این بود که مورد اعتماد بودند. مورد اعتماد بزرگان و علما و همه جناح ها بودند.

وی با بیان اینکه میرمحمدی درک ماورای جناحی داشت گفت: در این بخش می خواهم بگویم وقتی مسائل اختلاف سلیقه ای بین آیت الله هاشمی و آیت الله خامنه ای پیش آمد و عده ای سعی کردند مسائل کوچک را بزرگ کنند و طرف یکی را گرفتند؛ ایشان با هر دو بودند. می فهمید ارادت داشتن به هر دو بزرگ قابل جمع است. خیلی ها این را نفهمیدند و هنوز هم نمی فهمند.

وی ادامه داد: مسئله بعدی این بود که ایشان شناخت جامع از انقلاب داشت و آرشیو اسناد انقلاب اسلامی بود. همه را می شناخت و اطلاعات لازم را درباره همه سلیقه ها داشت. یک انسان جامع از نظر شناخت سیاسی و اجتماعی بود.

مهاجری اظهار کرد: تفکر تشکیلاتی ایشان هم مهم بود. بعد از توقف حزب جمهوری اسلامی از بنیان گزاران حزب تمدن اسلامی بودند و تا آخر عمر دبیر کل این حزب ماندند. این کار، فکر تشکیلاتی می خواهد که ایشان داشتند. ویژگی بعدی تجربه کاری ایشان بود. علاوه بر ریاست دفتر دو رئیس جمهور، نماینده مجلس شورای اسلامی، مسئول سازمان اداری استخدامی کشور و دارای مسدولیتی در دفتر رهبری بودند .

وی گفت: علاوه بر همه این ها به انقلاب و نظام اسلامی یک علاقه واقعی داشت. نه اینکه برای مقام و جایگاهی اظهار علاقه کند. او با تمام وجود به انقلاب اسلامی، امام و رهبری نظام جمهوری اسلامی وفادار و علاقه مند بود و برای رشد انقلاب و نظام تلاش می کردند.

مهاجری در پایان گفت: مهر ورزی ویژگی دیگری ایشان بود. در خانه و با دوستان و مردم با همین روحیه مهر ورزی ارتباط داشتند. ایشان خادم الرضا(ع) بودند. مقید بودند به حرم امام رضا بروند و لباس خادمی بپوشند. ویژگی دیگر او این بود که بی حاشیه بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 19 =