کد خبر : 253207
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
-

ژنرال آمریکایی: بدون بازدارندگی رزمی، چین جسورتر می‌شود

ژنرال آمریکایی: بدون بازدارندگی رزمی، چین جسورتر می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، «آدام فیلیپ دیویدسون» فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام موسوم به «ایندوپاکام» خواستار افزایش بازدارندگی ایالات متحده در برابر چین شد. به نوشته خبرنگار صدای آمریکا، دیویدسون بامداد سه‌شنبه طی سخنرانی در همایشی گفت: «بزرگترین تهدید برای آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام، کاهش بازدارندگی معمول

به گزارش قائم آنلاین، «آدام فیلیپ دیویدسون» فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام موسوم به «ایندوپاکام» خواستار افزایش بازدارندگی ایالات متحده در برابر چین شد.

به نوشته خبرنگار صدای آمریکا، دیویدسون بامداد سه‌شنبه طی سخنرانی در همایشی گفت: «بزرگترین تهدید برای آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام، کاهش بازدارندگی معمول در برابر چین است. این یک حقیقت بنیادین است».

وی با متهم کردن چین به بی‌ثبات کردن منطقه شرق آسیا با اقدامات نظامی، اظهار داشت: «باید پکن را متقاعد کنیم که هزینه دستیابی به اهدافش از طریق نیروی نظامی، بسیار بالا خواهد بود».

این فرمانده نظامی آمریکایی تصریح کرد: «بدون یک بازدارنده متعارف معتبر و متقاعد کننده، چین جسورتر می‌شود. نیروهای مشترک ما در منطقه هند و اقیانوس آرام باید به نحوی موضع بگیرند که بازدارندگی رزمی معتبری برای حفاظت از دسترسی آزاد به راه‌های تجاری در آسمان، دریا، زمین، فضا و حوزه سایبری فراهم کند».

بر اساس این گزارش، دیویدسون ضمن لازم دانستن ابلاغ هشدار آمریکا به چین، تهدید کرد: «همچنین باید موضع تهاجمی قدرتمند داشته باشیم که اگر زمانی بازدارندگی [در برابر چین] شکست خورد، آماده جنگیدن و پیروز شدن باشیم».

وی با تاکید بر تقویت شاکله و مواضع نیروهای آمریکایی در منطقه شرق آسیا، افزود: «حضور مداوم از طریق نیروهای خارجی و [شیفت‌های] چرخشی، معتبرترین راه برای اثبات جدیت و عزم خود به پکن است و همزمان به متحدان و شرکای خود نیز اطمینان می‌دهیم».

پیش از این، تحلیلگران امور نظامی از تلاش‌های چین در توسعه قابلیت‌های موشک‌های قاره پیما از سیلوهای زیرزمینی برای مقابله جهت حملات محتمل هسته‌ای آمریکا خبر دادند.

علی‌رغم برخی حدس و گمان‌ها از احتمال تغییر رویکرد واشنگتن نسبت به پکن با روی کار آمدن دولت جدید به ریاست «جو بایدن»، اظهارات اخیر تعدادی از مقام‌های دولت بایدن درخصوص چین و روسیه نشان داد آنها نیز همان سیاست‌های سرکوبگرانه دولت پیشین به ریاست ترامپ را دنبال می‌کنند.

با این حال، «کوی تیان‌کای» سفیر چین در ایالات متحده با لازم دانستن تعیین حد و مرزهایی در تعاملات دو کشور، گفت مسائلی مانند تایوان برای چین خط قرمز هستند. (جزئیات بیشتر)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =