کد خبر : 252953
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
-

مسئولان عالی قضایی استان تهران وضعیت زندانیان را بررسی کردند

مسئولان عالی قضایی استان تهران وضعیت زندانیان را بررسی کردند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از اداره کل زندان‌های استان تهران، در جلسه بررسی روند اجرای طرح پایش قضایی زندانیان و نتایج کمیسیون عفو استان، محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: زندان به عنوان یکی از اجزای پیکره قضایی بسیار مهم است و هرگونه خدمت به زندانیان که وظیفه شرعی ماست، نزد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از اداره کل زندان‌های استان تهران، در جلسه بررسی روند اجرای طرح پایش قضایی زندانیان و نتایج کمیسیون عفو استان، محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: زندان به عنوان یکی از اجزای پیکره قضایی بسیار مهم است و هرگونه خدمت به زندانیان که وظیفه شرعی ماست، نزد خداوند متعال ماجور است.
حشمتی ادامه داد: رسیدگی به امور زندانیان، عبادت محض است و مورد تاکید ریاست قوه قضائیه می‌باشد و باید از تمام امکانات، تاسیسات حقوقی، ارفاقات و ظرفیت‌ها برای گره‌گشایی از مشکلات قضایی زندانیان بهره‌گیری کنیم.
این مقام عالی دادگستری استان تهران تاکید کرد: با فرا رسیدن روزهای پایانی سال، روند پایش باید سرعت بیشتری به خود گرفته و با هم‌افزایی، جلسات و گفت‌وگوها تا جایی که می‌توانیم با کار جهادی، زندانیان را آزاد یا به مرخصی اعزام نموده، یا حتی از پابندهای الکترونیکی استفاده شود.

در این جلسه، بابایی معاون قضایی و فناوری اطلاعات نیز گفت: در اجرای طرح پایش قضایی زندانیان، نیکوکاران نیز به میدان آمده، بدهی ۲۵۰ نفر از زندانیان را پرداخت کردند.
بابایی تصریح کرد: برای اولین بار در کشور، سیستم ملاقات الکترونیکی نیز در زندان‌های استان تهران راه‌اندازی شد که زندانیان می‌توانند خارج از وقت دادرسی، با مراجع قضایی ارتباط داشته باشند که موجب تسریع در روند رسیدگی‌های قضایی شد.

همچنین در این جلسه، سیدحشمت‌الله حیات‌الغیب، مدیرکل زندان‌های استان تهران اظهار داشت: بحمدالله با ایجاد زیرساخت‌ها از سوی دادگستری، طی چهار ماه اخیر که از آغاز دادرسی الکترونیک می‌گذرد، تعداد ۱۰هزار و ۴۹۵ مورد جلسات دادرسی به صورت الکترونیک برگزار شده و به این صورت، آمار روزانه اعزام زندانیان به مراجع قضایی کمتر از صد نفر هستند و امیدواریم روز به روز با گسترش امکانات، آمار رسیدگی بیشتر اعزام‌ها کمتر شود.
مدیرکل زندان‌های استان تهران ادامه داد: در پایش‌های قضایی صورت‌گرفته، بسیاری از زندانیان تعیین‌تکلیف شده و تعداد متهمان کاهش چشمگیری داشته است.
بر اساس این گزارش، در این جلسه مجازی، مدیران زندان‌های استان تهران نیز به بیان مشکلات و اقدامات انجام شده پرداختند و مقرر شد جلسه آینده روز چهارشنبه همین هفته برگزار و نتایج اقدامات جدید ارائه شود.

گفتنی است، در این جلسه، بابایی معاون قضایی و فناوری اطلاعات، مسعود ستایشی قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان، عبادالله میرزایی‌مطلق معاون قضایی در امور زندان‌ها و دبیر کمیسیون عفو، محسن مقدس بازرس ویژه رئیس‌کل دادگستری، سیدحشمت‌الله حیات‌الغیب مدیرکل و نیز مدیران زندان‌های استان تهران حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 10 =