کد خبر : 253085
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
-

تخصیص اعتباراتی برای توسعه و نگهداری از شبکه برق روستایی

تخصیص اعتباراتی برای توسعه و نگهداری از شبکه برق روستایی

به گزارش قائم آنلاین، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه) و در ادامه بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بند ب و ج تبصره ۶ را تصویب کردند. طبق بند ب، به وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) اجازه داده می‌شود ظرف مدت یک‌ سال، بخشی از پرونده‌های

به گزارش قائم آنلاین، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه) و در ادامه بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بند ب و ج تبصره ۶ را تصویب کردند.

طبق بند ب، به وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) اجازه داده می‌شود ظرف مدت یک‌ سال، بخشی از پرونده‌های مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده دوره‌های سنوات ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۷، که اظهارنامه‌های خود را در موعد مقرر تسلیم نموده و تاکنون مورد رسیدگی قرار نگرفته‌اند، با توجه به ضوابطی (از جمله نحوه انتخاب) که به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور ظرف مدت یک‌ماه بعد از ابلاغ قانون تهیه می‌شود و به ‌تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، بدون رسیدگی قطعی نماید.

در بخش درآمدی بند ج آمده بود که عوارض موضوع ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۰ /۸ /۱۳۹۴ به میزان ده‌درصد مبلغ برق مصرفی در سقف سی و چهار هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود و مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه های کشاورزی مجاز از شمول حکم این بند معاف می‌باشند. منابع حاصله به‌صورت کامل تا سقف پانزده هزار میلیارد ریال به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور و تا سقف نوزده هزار میلیارد ریال به حساب سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و تکمیل نیروگاه بادی میل نادر استان سیستان و بلوچستان و بهروری انرژی برق (ساتبا) نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

در بخش هزینه‌ای این بند تصویب شد که این مبلغ بعد از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور به ترتیب صرف حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق و جابجایی تیرهای برق روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک و توسعه فناوری های تجدید پذیر شود.

در ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور آمده است که دولت موظف است برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرحهای توسعه و نگهداری شبکه های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک عوارض مصرف هر کیلووات ساعت برق را در بودجه سالانه پیش بینی نماید. وجوه حاصل شده به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز و صددرصد آن صرفاً بابت کمک به اجرای طرحهای مذکور هزینه می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + پانزده =