کد خبر : 253011
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
-

آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه ارتش میانمار اعمال می‌کند

آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه ارتش میانمار اعمال می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای درباره خشونت مسلحانه نظامیان میانمار علیه مردم این کشور که در اعتراض به کودتا به خیابانها آمده‌اند، از اقدامات تنبیهی واشنگتن علیه ارتش میانمار طی روزهای آینده خبر داد. در این بیانیه آمده است، آمریکا از خشونت مسلحانه نیروهای امنیتی میانمار

به گزارش قائم آنلاین، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای درباره خشونت مسلحانه نظامیان میانمار علیه مردم این کشور که در اعتراض به کودتا به خیابانها آمده‌اند، از اقدامات تنبیهی واشنگتن علیه ارتش میانمار طی روزهای آینده خبر داد.

در این بیانیه آمده است، آمریکا از خشونت مسلحانه نیروهای امنیتی میانمار علیه اعتراضات مردمی مسالمت آمیز نگران است. واشنگتن در کنار مردم میانمار که شجاعانه آرزوی خود را برای دموکراسی، حاکمیت قانون و احترام به حقوق بشر فریاد میزنند می‌ایستد.

سالیوان در ادامه بیانیه خود گفته، ما از نزدیک در حال کار با متحدان و شرکای خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه و جهان هستیم تا عوامل این خشونتها را پاسخگو کنیم و حمایت خود را از مردم میانمار تقویت کنیم.

برای پایان دادن به این، ما در حال اتخاذ اقدامات بیشتری برای تحمیل هزینه‌های بیشتر به عوامل بروز این خشونتها هستیم.این اقدامات طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

روز یک شنبه کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل از کشته شدن ۱۸ نفر در جریان اعتراضات مردم میانمار به وقوع کودتا خبر داد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، به دنبال شلیک نیروهای امنیتی به سوی معترضان دستکم ۱۸ نفر جان باختند. دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده که کشته شدگان در تظاهرات  در شهرهای یانگون، داویی ماندلای و باگو بودند و  ۳۰ تن دیگر نیز زخمی شدند. دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده که کشته شدن این افراد در نتیجه شلیک گلوله‌های واقعی بوده و برخلاف موازین بین‌المللی حقوق بشر است.

ارتش میانمار اول فوریه (۱۳ بهمن) به بهانه تقلب در انتخابات در این کشور، «آنگ سان سوچی» و دیگر مقام‌های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت.

از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواستار آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در ۲۳ آبان ماه با کسب ۸۳ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی  پیروز شده بود.

قدرت در میانمار تا سال ۲۰۱۱ در دست نظامیان بود اما ارتش این کشور در همین سال با برگزاری انتخاباتی، قدرت را به غیرنظامیان واگذار کرد. حزب اتحاد برای دموکراسی به رهبری سوچی که به تازگی از زندان آزاد شده بود برنده انتخابات شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − 3 =