کد خبر : 252944
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
-

تصمیمات بودجه‌ای مجلس /۹/

تصمیمات بودجه‌ای مجلس /۹/

به گزارش قائم آنلاین،  در جلسه علنی نوبت دوم مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۰ نمایندگان، ‌ هیات نظارت صندوق توسعه ملی را مکلف کردند تا میزان مطالبات این صندوق از دولت را تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۰ و هر سه ماه یک بار پس از آن به کمیسیون برنامه و

به گزارش قائم آنلاین،  در جلسه علنی نوبت دوم مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۰ نمایندگان، ‌ هیات نظارت صندوق توسعه ملی را مکلف کردند تا میزان مطالبات این صندوق از دولت را تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۰ و هر سه ماه یک بار پس از آن به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور گزارش دهد.

در ادامه نمایندگان در مصوبه‌ای نحوه هزینه کرد ۴ میلیون تن مواد اولیه قیر در سال ١۴٠٠ را مشخص کردند.

در مصوبه ای دیگر ساز و کار هزینه کرد مازاد درآمد حاصل از فروش نفت در سال ۱۴۰۰ را تعیین شد.

همچنین نمایندگان  وزارت نفت را مکلف به فراهم کردن امکان عرضه و انجام معامله حداکثر ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در بورس انرژی در سال ۱۴۰۰ کردند.

در ادامه بررسی های مربوط به بودجه، نمایندگان ساز و کار نظارت بر نحوه تخصیص و توزیع ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۰ را تعیین کردند.

همچنین با تصویب مجلس، دولت ملزم به واریز درآمدهای مازاد نفتی و گازی به حساب ذخیره ارزی شد.

مجلس در مصوبه‌ای مقرر کرد برای حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی، هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی سوخت ارزان‌تر دریافت کنند.

بر این اساس سازمان برنامه و بودجه موظف است به منظور حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی به ویژه به کشورهای همسایه و اتحادیه اوراسیا، نسبت به تأمین مالی حمل و نقل هوایی (محاسبه قیمت سوخت هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی به مقاصد فوق معادل با نرخ سوخت تحویلی به هواپیماهای مسافربری) به میزان ۲۰ درصد اعتبارات جوایز و مشوق‌های صادراتی، و همچنین ۲ هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای حاصل از حقوق ورودی اقدام کند.

همچنین نمایندگان به منظور گازرسانی به مناطقی که از لحاظ گازرسانی شهری و روستایی پایین‌تر از متوسط کشور می‌باشند تمهیداتی برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفتند.

با تصویب ماده دیگری از لایحه بودجه، ‌ نمایندگان مجلس منابعی برای تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس با اولویت مناطق محروم روستایی و عشایری کشور در سال ۱۴۰۰ اختصاص دادند.

نمایندگان همچنین ساز و کار هزینه ‌کرد منابع حاصل از واگذاری بنگاه‌های دولتی با اولویت تقویت تعاونی‌ها را تعیین کردند.

در ادامه جسله علنی امروز در نوبت سوم،  نمایندگان در مصوبه ای به دولت اجازه دادند تا از طریق فروش سهام و دارایی‌های مالی به‌منظور حمایت از ایجاد اشتغال و کارآفرینی، در بخش تعاون در قالب افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون هزینه کند.

همچنین مجلس به وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی اجازه داد با حداقل سرمایه ۱۰ میلیارد ریال صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تشکیل دهند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

عنابستانی: معافیت مالیاتی قضات تبعیض ناروا است

انتقاد میرمحمدی از اختصاص ردیف ویژه برای بیماری سالک در بودجه

انتقاد نماینده تهران از نحوه اعمال‌نظر نماینده دولت در خصوص پیشنهادات نمایندگان

***

علی کریمی فیروزجائی، عضو هیات رییسه مجلس هم تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را  در نوبت دوم و نوبت سوم جلسه علنی امروز قرائت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + 11 =