کد خبر : 252151
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
-

۱۳۷ نهاد غیردولتی از کشورهای مختلف از سازمان ملل خواستند تحریم تسلیحاتی علیه میانمار اعمال کند

۱۳۷ نهاد غیردولتی از کشورهای مختلف از سازمان ملل خواستند تحریم تسلیحاتی علیه میانمار اعمال کند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این نامه آمده است: شورای امنیت سازمان ملل باید در واکنش به کودتای نظامی میانمار و برای جلوگیری از خونتای این کشور از ارتکاب بدرفتاری‌های بیشتر، فورا یک تحریم تسلیحاتی جهانی را علیه میانمار اعمال کند. در ادامه این نامه آمده است: دولت‌هایی که اجازه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این نامه آمده است: شورای امنیت سازمان ملل باید در واکنش به کودتای نظامی میانمار و برای جلوگیری از خونتای این کشور از ارتکاب بدرفتاری‌های بیشتر، فورا یک تحریم تسلیحاتی جهانی را علیه میانمار اعمال کند.

در ادامه این نامه آمده است: دولت‌هایی که اجازه می‌دهند تسلیحات به میانمار منتقل شوند از جمله چین، هند، کره شمالی، فیلیپین، روسیه، اوکراین و تل‌آویو باید فورا تامین تسلیحات، مهمات و تجهیزات مربوطه را متوقف کنند.

سه کشور از دولت‌های نام برده شده در حال حاضر عضو شورای امنیت هستند: چین و روسیه که اعضای دائم شورای امنیت هستند و هر دو از حق وتو برخوردارند و هند هم عضو غیردائم شورای امنیت محسوب می‌شود.

“کنث روث”، مدیر دیده‌بان حقوق بشر گفت: با توجه به قساوت‌های گسترده علیه مسلمانان روهینجا، دهه‌ها جنایت جنگی و سرنگونی دولت منتخب، کمترین کاری که شورای امنیت سازمان ملل می‌تواند انجام دهد این است که یک تحریم تسلیحاتی جهانی علیه میانمار اعمال کند.

امضاکنندگان این نامه گفتند: شورای امنیت باید همچنین تحریم‌های هدفمند، ممنوعیت سفر جهانی و مصادره اموال را علیه رهبری خونتا و نهادهایی که ارتش مالک آنهاست، اعمال کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 12 =