کد خبر : 252029
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
-

پلمب و معرفی ۳۹۰۰ واحد صنفی متخلف بهداشتی به مراجع قضایی

پلمب و معرفی ۳۹۰۰ واحد صنفی متخلف بهداشتی به مراجع قضایی

به گزارش قائم آنلاین، مصطفی جوانیان در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه از پلمب هزار و ۲۵۰ واحد صنفی طی یکسال گذشته در اجرای محدودیت‌های کرونایی در بابل خبر داد و افزود: می‌بایست همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت عموم و به ویژه صنوف قرار داشته باشد. وی افزود:  ۱۴۵ تن از کادر درمانی

به گزارش قائم آنلاین، مصطفی جوانیان در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه از پلمب هزار و ۲۵۰ واحد صنفی طی یکسال گذشته در اجرای محدودیت‌های کرونایی در بابل خبر داد و افزود: می‌بایست همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت عموم و به ویژه صنوف قرار داشته باشد.

وی افزود:  ۱۴۵ تن از کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه واکسن کرونا دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه بر اساس آخرین دستاوردهای علمی این واکسن روسی بیش از ۹۱ درصد اثر بخشی دارد، اخاطرنشان کرد: حال عمومی تمامی کادر درمانی دریافت کننده واکسن کرونای اسپوتنیک روسی مساعد است و تنها پنج نفر دارای علائم تب بودند که بعد از ۲۴ ساعت بهبود یافتند.

جوانیان ادامه داد: در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک اثربخش ترین راه پیشگیری و جلوگیری از گسترش ویروس کروناست و تا ۷۰ درصد جمعیت کشور ما اگر واکسن تزریق نکنند این بیماری از حالت اپیدمی خارج نمی‌شود.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر برگزاری مراسم‌های دورهمی، عروسی و عزا یکی از جدی‌ترین روش انتقال و گسترش این ویروس است که انتظار می‌رود که مردم به طور جدی از برپایی این مراسم‌ها و دورهمی‌ها پرهیز کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: به صورت میانگین ۷۰ درصد بابلی‌ها از ماسک استفاده می‌کنند که در مراکز شهرها این آمار بالاتر و در حاشیه شهرها آمار استفاده از ماسک کمتر می‌باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه برای ۳۰۰ الی ۴۰۰ بیمار به‌صورت روزانه در پایگاه‌های خانواده شهری و روستایی ، تست سریع کرونا انجام می‌شود، اعلام کرد: تاکنون ۱۲۵ هزار مورد بازدید از اماکن و واحدهای صنفی در بابل صورت گرفت که تعداد یک‌هزار و ۲۵۰ واحد پلمب و دو هزار و ۶۵۰ واحد به مراجع قضایی و تعزیرات معرفی شدند.

جوانیان متذکر شد: مدت زمان شروع علایم تا دریافت درمان در فروردین ماه بیش از ۶ روز بود، ولی اکنون به ۱٫۷ روز رسیده است که نشان می دهد بیماران در کمتر از  ۴۸ ساعت در بابل  شناسایی می‌شوند و شناسایی سریع‌تر منجر می‌شود مدت زمان انتقال بیماری از بیماران به افراد سالم در جامعه کمتر شوند و افراد در مراحل اولیه بیماری بهتر درمان شوند.

وی یادآور شد: شاخص مخاطره از سه هفته قبل کاهش یافته است و از شهروندان بابلی می‌خواهیم با رعایت اصول بهداشتی به خصوص در ایام نوروز به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 17 =