کد خبر : 252023
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
-

انفجار بمب در عفرین سوریه

انفجار بمب در عفرین سوریه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت الحره، دیده‌بان حقوق بشر سوریه با اشاره به انفجار امروز شهر عفرین، اعلام کرد: این انفجار مربوط به یک بمب دست‌ساز بود که داخل یک خودرو در خیابان الفیلات منفجر شد و در اثر آن دستکم سه تن زخمی شده و خساراتی نیز به محل انفجار وارد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت الحره، دیده‌بان حقوق بشر سوریه با اشاره به انفجار امروز شهر عفرین، اعلام کرد: این انفجار مربوط به یک بمب دست‌ساز بود که داخل یک خودرو در خیابان الفیلات منفجر شد و در اثر آن دستکم سه تن زخمی شده و خساراتی نیز به محل انفجار وارد شد.

عصر سه‌شنبه نیز انفجار بمب دیگری در همین شهر باعث مرگ یک دختر و یک پسر جوان شد. این دو در حال آماده کردن بمب در داخل خانه‌شان در منطقه الباسوطه بودند.

برخی منابع دیده‌بان حقوق بشر سوریه اظهار کردند، در داخل این خانه مواد منفجره که از آنها در ساخت بمب‌های دست‌ساز استفاده می‌شوند، کشف شدند.

عفرین و دیگر مناطق تحت کنترل گروه‌های وابسته به ترکیه اخیرا شاهد انفجارهایی هستند، عفرین اواخر ماه گذشته شاهد انفجاری بود که در آن پنج غیرنظامی از جمله سه کودک کشته و ۲۹ تن دیگر زخمی شدند.

یک روز پس از آن نیز در اثر انفجار دو خودروی بمب‌گذاری‌شده در شهرهای اعزاز و الباب در شمال غرب سوریه دستکم ۱۰ تن کشته و ۲۴ تن دیگر زخمی شدند.

انفجار اول در مقابل دفتر موقت دولت سوریه وابسته به اپوزیسیون این کشور در شهر اعزاز اتفاق افتاد که در اثر آن چهار غیرنظامی کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند، انفجار دوم نیز در روستای ام شقیف واقع در شرق شهر الباب پس از انفجار یک عامل انتحاری در مقابل ایست بازرسی مخالفان سوریه رخ داد که به کشته شدن شش تن و زخمی شدن چهار تن دیگر انجامید.

معمولا هیچ گروهی مسؤولیت این انفجارها را بر عهده نمی‌گیرد اما گروه‌های مخالف سوری و ترکیه معمولا نیروهای سوریه دموکراتیک را که غالبا کرد هستند، در مورد این حملات متهم می‌کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × دو =