کد خبر : 250864
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
-

صدور نماد اعتماد الکترونیک تقریبا سه برابر شد

صدور نماد اعتماد الکترونیک تقریبا سه برابر شد

به گزارش قائم آنلاین، بر اساس این آمار در ۱۰ ماهه امسال برای ۳۱ هزار و ۹۴۰ بنگاه جواز تاسیس و برای ۵۷۸۷ بنگاه پروانه بهره برداری صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۸.۶ درصد و ۷.۸ درصد افزایش داشته است. سرمایه پیش بینی شده در این مدت برای جوازهای تاسیس

به گزارش قائم آنلاین، بر اساس این آمار در ۱۰ ماهه امسال برای ۳۱ هزار و ۹۴۰ بنگاه جواز تاسیس و برای ۵۷۸۷ بنگاه پروانه بهره برداری صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۸.۶ درصد و ۷.۸ درصد افزایش داشته است.

سرمایه پیش بینی شده در این مدت برای جوازهای تاسیس معادل ۵۱۴ هزار و ۸۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۰.۸ درصد افزایش داشته است. میزان سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده تا پایان مهر امسال نیز ۱۷۳ هزار و ۹۰۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹۹ درصد افزایش داشته که دلیل این افزایش، صدور پروانه های بهره برداری”شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس” با سرمایه گذاری بیش از ۵۵.۸ هزار میلیارد تومان، “شرکت کود شیمیایی اوره لردگان” با سرمایه گذاری بیش از ۱۴.۸ هزار میلیارد تومان و “پالایش نفت امام خمینی ره شازند” با سرمایه گذاری بیش از ۱۴.۲ هزار میلیارد تومان و “مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب” با سرمایه گذاری بیش از ۱۳.۶ هزار میلیارد تومان است.

گفتنی است که تعداد صدور جواز صنعتی به نوعی نشان دهنده تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بخش تولید است.

بر اساس این آمار پیش بینی شده با اجرای پروژه‌هایی که جواز تاسیس آن‌ها در ۱۰ ماهه امسال صادر شده برای ۷۱۶ هزار و ۳۰۳ نفر شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در مدت مشابه پارسال با افزایش ۳۷.۶ درصدی مواجه بوده است. پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در این مدت نیز زمینه اشتغال ۱۰۹ هزار و ۷۰۶ نفر را فراهم کرده که نسبت به ۱۰ ماهه اول پارسال حدود ۲۸ درصد رشد داشته است.

افزایش ۵۱ درصدی صدور پروانه صنفی 

در این میان از اول سال ۱۳۹۹ تا پایان دی ماه بیش از ۵۱۴ هزار و ۵۹۷ پروانه صنفی صادر شده که نسبت به تعداد صدور این پروانه‌ در مدت مشابه سال قبل ۵۱.۷ درصد افزایش داشته است.

پیش‌تر عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفته بود که افزایش واحدهای صنفی به معنای رونق در اصناف نیست و به طور کلی سرریز جامعه بیکار از بخش دانشگاه و ادارات و سازمان‌های دولتی به اصناف را شمشیر دو لبه توصیف کرده بود.

کاهش تولید نرم افزار

همچنین طی مدت یاد شده ۲۸ پروانه بهره‌برداری صادر شده که مسبت به صدور ۳۲ مجوز در سال گذشته ۱۲.۵ درصد کاهش داشته است.

صدور نماد اعتماد الکترونیک نیز در ۱۰ ماهه نخست امسال با افزایش ۱۸۷.۶ درصدی به ۲۷ هزار و ۴۳۹ عدد رسیده است. در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۹۵۴۱ نماد اعتماد الکترونیک صادر شده بود. گواهی امضای الکترونیکی نیز در این مدت با افزایش ۴۸.۵ درصدی به ۱۹۷ هزار و ۳۴۰ عدد رسیده است.

اخیرا مدیر کل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفته بود که آمار دقیقی در زمینه میزان صادرات نرم‌افزار وجود ندارد.  در زمینه تولید نرم افزار پیشرفت‌های خوبی انجام شده، اما به دلیل مسائل ناشی از تحریم، شرکت‌ها ناچارند در کشورهایی مانند آلمان شعبه‌ای افتتاح و محصول خود را به نام نرم‌افزار آلمانی صادر کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × دو =