کد خبر : 250693
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۴۵
-

زیدآبادی: انتخابات آینده جذاب است

زیدآبادی: انتخابات آینده جذاب است

به گزارش قائم آنلاین، احمد زیدآبادی در بیست و هشتمین مجمع سالیانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که بصورت مجازی با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ و چالش‌های کنونی برگزار شد، گفت: اگر به سیاست اینگونه نگاه کنیم و تصور کنیم که دستاوردهای دولت خاتمی متاثر از حضور شخص خاتمی در پاستور بود، یعنی پایه‌های سیاست را

به گزارش قائم آنلاین، احمد زیدآبادی در بیست و هشتمین مجمع سالیانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که بصورت مجازی با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ و چالش‌های کنونی برگزار شد، گفت: اگر به سیاست اینگونه نگاه کنیم و تصور کنیم که دستاوردهای دولت خاتمی متاثر از حضور شخص خاتمی در پاستور بود، یعنی پایه‌های سیاست را نگاه نکرده‌ایم. دولت خاتمی دستاوردهایی داشت اما از یک دوره‌ای به سرازیری افتاد. چرا از درون آن دولت، احمدی نژاد درآمد؟ چرا مردمی که طرفدار آزادی بیان بودند، در سال ۸۴ به احمدی نژاد با آن ویژگی‌ها رای دادند؟

وی افزود: باید الگوهای پیشین را تغییر دهیم و با نگاه جدید وارد شویم و ببینیم مشکل جامعه چیست و جامعه چه عیوب ساختاری دارد؟ در ریاست جمهوری دایره اختیارات همین است. اگر روحانی می‌خواست خوب عمل کند چقدر راهش باز بود؟
وی افزود: وقتی که یک دولتمردی در سیاست‌های لیبرالی افراط می‌کند و از وضع بهار عربی استقبال می‌کند و نمی‌تواند آن را کنترل کند، نتیجه‌اش ناتوانی اوباما است و نباید آن را نادیده گرفت. زمانی که روزنامه‌ها تنها ابزار اصلاح‌طلبان شدند و تمام آن را یک شبه مرتضوی تعطیل کرد، خاتمی چه کاری توانست انجام دهد؟ هیچ کاری نکرد.

زیدآبادی افزود: روحانی شجاعتش ۱۰ برابر بیشتر از خاتمی است و آدمی مقتدر است و خاتمی یک دهم از حرفایی را که روحانی زد به زبان نیاورده است.

وی یادآور شد: من منتقد سال ۸۸ هستم؛ بدلیل اینکه این همه نزاع سر پست ریاست جمهوری بود، در حالی که باید بدانیم کسی که به پاستور می‌رود باید حتما پاسخگو باشد. آدم‌های قدرتمندی مثل هاشمی و خاتمی از پاستور آنگونه خارج شدند و احمدی‌نژاد هم اینگونه شد که نزدیک‌ترین افرادش به زندان رفتند.
وی افزود: هرکسی که به پاستور برود وظیفه بزرگی دارد یا باید تغییر جهت بنیادی داخلی و یا خارجی دهد. هر اصلاح طلبی به آنجا برود، اوضاع کشور بهم می‌ریزد زیرا نمی‌تواند تصمیم بگیرد و هر کسی پای کار بیاید باید تصمیم گیرد و از برجام و مشکل هسته‌ای و وارد کردن پول نفت شروع می‌شود و تبعات فراوانی دارد.
زیدآبادی در پایان با بیان اینکه انتخابات آینده جذاب است، مدعی شد: داستان بر سر تعیین رییس دولت نیست بلکه به نظرم باندهایی شکل گرفته که همه می‌خواهند بروند و آن را بگیرند. اصلاح طلبان در موقعیتی که گفتمان‌سازی کنند نیستند زیرا آنها متهم‌اند که نتیجه وضعیت کشور، ریاست جمهوری روحانی است که دنباله و تکرار وضعیت خاتمی بوده است . دعوا و رقابت دست خود آنهاست و باید جناح‌های مختلف بیایند و ببینیم چه می‌گویند. اصلاح طلبان نه لازم است انتخابات را تحریم کنند زیرا در موقعیت تحریم نیستند و نه فعالانه بروند و کاندیدا معرفی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + چهار =