کد خبر : 250772
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
-

ثبت زلزله ۵.۶ سی سخت و ۴.۱ در بندر خمیر

ثبت زلزله ۵.۶ سی سخت و ۴.۱ در بندر خمیر

به گزارش قائم آنلاین، مهمترین رخداد لرزه‌ای هفته گذشته زلزله ۵.۶ سی سخت استان کهگیلویه و بویر احمد بود، علاوه بر آن بندرخمیر استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ را تجربه کرد. جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است: شنبه ۲۵ بهمن در شهداد استان کرمان زلزله ۲.۹، در “افزر” استان فارس زلزله ۲.۸،در

به گزارش قائم آنلاین، مهمترین رخداد لرزه‌ای هفته گذشته زلزله ۵.۶ سی سخت استان کهگیلویه و بویر احمد بود، علاوه بر آن بندرخمیر استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ را تجربه کرد.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۵ بهمن

در شهداد استان کرمان زلزله ۲.۹، در “افزر” استان فارس زلزله ۲.۸،در امیریه استان سمنان زلزله ۲.۵، در منطقه لار استان فارس زلزله ۲.۸، در اردکان استان فارس زلزله ۲.۹، در منطقه اشکنان استان فارس زلزله ۲.۷ و در مصیری استان فارس زلزله ۲.۷ ریشتری رخ داد.

در منطقه پیشین استان سیستان و بلوچستان نیز در این روز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن در۳۳  کیلومتری پیشین، ۶۴ کیلومتری راسک و ۷۳ کیلومتری پلان این استان گزارش شد.

در بندر خمیر استان هرمزگان بعد از زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۹ کیلومتری زمین و زلزله دیگری با بزرگای ۳ در عمق ۱۴ کیلومتری زمین به ثبت رسید و کانون آن در ۳۲ کیلومتری بندر خمیر، ۳۴ کیلومتری رویدر و ۴۹ کیلومتری لافت این استان بوده است.

مهران استان ایلام نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۶ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۱۷ کیلومتری مهران، ۴۸ کیلومتری ارکواز و ۵۱ کیلومتری صالح آباد این استان بوده است.

یکشنبه ۲۶ بهمن

در شهر کرمان استان کرمان دو زلزله ۲.۵، در لار استان فارس زلزله ۲.۸، در دیهوک استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸، در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۹، در منطقه رضی استان اردبیل زلزله ۲.۵ ریشتری به ثبت رسید.

بخش “اسیر” استان فارس با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۲۳ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۳۴ کیلومتری بخش اسیر، ۳۸ کیلومتری محمله و ۴۱ کیلومتری گله دار این استان گزارش شد.

اهر استان آذربایجان شرقی زلزله ‎ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۸ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون رومرکز آن در ۱۶ کیلومتری اهر، ۲۳ کیلومتری ورزقان و ۲۸ کیلومتری هریس این استان گزارش شد.

دوشنبه ۲۷ بهمن

در گوریه استان خوزستان زلزله ۲.۹ ریشتری گزارش شد و  در منطقه میرآباد استان آذربایجان غربی زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۵ کیلومتری زمین به ثبت رسید که کانون آن در یک کیلومتری میرآباد و ۲۹ کیلومتری سردشت استان آذربایجان غربی و ۳۵ کیلومتری عراق گزارش شد.

سه شنبه ۲۸ بهمن

در گزیک استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۷، در لیکک استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۷ و سفید سنگ استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵ رخ داد.

میانه استان آذربایجان شرقی با زلزله‌ای به بزرگای ۳ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۵ کیلومتری میانه، ۱۹ کیلومتری ترک و ۳۴ کیلومتری آقکند بوده است.

سومار استان کرمانشاه نیز در این روز با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۸ کیلومتری سومار و ۵۰ کیلومتری گیلانغرب استان کرمانشاه و ۴۸ کیلومتری زرنه استان ایلام بوده است.وقوع زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

اشکنان استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۷ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۳ کیلومتری اشکنان و ۱۳ کیلومتری اهل استان فارس و ۱۹ کیلومتری بندرمقام استان هرمزگان بوده است.

چهارشنبه ۲۹ بهمن

در این روز در منطقه در گزیک استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵ رخ داد.

در سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بعد از زلزله ۲.۸ زلزله دیگری به بزرگای ۵.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۱ کیلومتری سی سخت و ۲۵ کیلومتری یاسوج و ۲۰ کیلومتری “کمه” استان اصفهان بوده است. زلزله ۲.۵ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

پنج شنبه ۳۰ بهمن

در صفائیه استان کرمان زلزله ۲.۸، سومار استان کرمانشاه زلزله‌های ۲.۸ و ۲.۶، خشت استان فارس زلزله ۲.۷، سلفچگان استان قم زلزله ۲.۵ و خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۶ رخ داد.

در سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد دو زلزله ۲.۶ و ۳.۶ در عمق ۸ کیلومتری به ثبت رسید.

در بندر خمیر استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۹ کیلومتری رخ داد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۷ کیلومتری بندر خمیر، ۴۳ کیلومتری لافت و ۵۰ کیلومتری کنگ این استان گزارش شد.

جمعه اول اسفند

در سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۵، گمیش تپه استان گلستان زلزله ۲.۷ و مراوه تپه استان گلستان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

هجدک استان کرمان زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۷ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۷ کیلومتری هجدک، ۳۵ کیلومتری چترود و ۳۸ کیلومتری خانوک این استان بوده است.

سالند استان خوزستان با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۱۳ کیلومتری سالند، ۳۵ کیلومتری دزفول و ۳۵ کیلومتری اندیمشک این استان بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − هشت =