کد خبر : 250703
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۲۰
-

رمضان‌زاده: اصلاح طلبان بدون کاندیدای مشخص برنامه‌های انتخاباتی‌شان را اعلام کنند

رمضان‌زاده: اصلاح طلبان بدون کاندیدای مشخص برنامه‌های انتخاباتی‌شان را اعلام کنند

به گزارش قائم آنلاین، عبدالله رمضان‌زاده در بیست و هشتمین مجمع سالیانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که بصورت مجازی با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ و چالش‌های کنونی برگزار شد، گفت: انتخابات چقدر می‌تواند در رفع چالش‌های اجتماعی و سیاسی موثر باشد؟ رفع این چالش‌ها بیشتر از قوه مجریه می‌طلبد و هماهنگی بالاتر از قوه مجریه

به گزارش قائم آنلاین، عبدالله رمضان‌زاده در بیست و هشتمین مجمع سالیانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که بصورت مجازی با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ و چالش‌های کنونی برگزار شد، گفت: انتخابات چقدر می‌تواند در رفع چالش‌های اجتماعی و سیاسی موثر باشد؟ رفع این چالش‌ها بیشتر از قوه مجریه می‌طلبد و هماهنگی بالاتر از قوه مجریه لازم دارد.
وی افزود: برخی از دوستان مطرح کرده‌اند ما برای حل مشکلات کشور نیاز به نیروی اقتدارگرا داریم. بنظرم ما ظاهرا دو دوره اقتدارگرایی در طی ۴۰ سال گذشته بطور کامل و نیمه کامل را در کشور تجربه کردیم. یک دوره بعد از جنگ شروع شد و در دوره دوم ریاست جمهوری هاشمی به نهایت خود رسید و یک دوره هم هشت سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بود که ما در این دو دوره نظام را یکدست کردیم و طبق اصول اقتداگرایی به اداره امور پرداختیم و در انتهای هر دو دوره وضع سیاست خارجی بهم ریخت و تورم افسارگسیخته و نارضایتی به حداکثر رسید و شاهد اعتراضی‌های مردمی بودیم.
وی یادآور شد: در یک دوره هشت ساله خاتمی وضعیت اقتصادی بهتر شد نه ایده‌ال و در پایان دوره تورم کنترل شد و سیاست خارجی در تعامل بیشتر با دنیا بود لذا کشور ما پذیرای نظام اقتدارگرا نیست و باید دنبال شیوه‌های دمکراتیک و نیمه دموکراتیک برای اداره کشور باشیم.

وی یادآورشد: اگر انتخاب رییس جمهوری فرقی ندارد چرا در آخر دوره خاتمی، گفتگوی تمدن‌ها را داشتیم و تعامل با دنیا به نهایت رسید؟ لذا رییس جمهور بی‌نقش نیست.‌ ساختارها بسیار موثرند و نقش کارگزار ندیدن به معنای این است که عامل اجتماعی در عملیاتی کردن خواست جامعه را نادیده بگیریم.

وی افزود: بعد از دولت خاتمی، عملکرد جبهه مقابل را داشتیم و آنها شناختشان کامل‌تر شد و نتیجه آن این شد که آنها در انتخابات موفق شدند و ۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد را شاهد بودیم لذا ما اشتباه می‌کنیم خواست اکثریت جامعه را با خواست خود یکی می‌دانیم. جامعه دنبال تحقق زندگی مطلوب خودش است و ما دنبال این هستیم که دموکراسی پیاده می‌شود یا خیر؟

وی در پایان گفت: ما باید برنامه‌هایمان را اعلام کنیم و برای اولین بار اصلاح طلبان بدون کاندیدای مشخص برنامه‌های سیاسی و اجتماعی خود را معرفی کنند و مهم نیست در انتخابات برنده شویم یا نشویم. اگر شرایط تغییر کند و آزادی برای همه باشد می‌توان راجع به اینکه چه کسی کاندیدا می شود فکر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =