کد خبر : 250610
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
-

ایجاد کارگروه اخلاق در دانشگاه‌ها برای مقابله با تخلفات علمی

ایجاد کارگروه اخلاق در دانشگاه‌ها برای مقابله با تخلفات علمی

به گزارش قائم آنلاین، دکترمحسن شریفی در حاشیه آیین افتتاح بیست و یکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین‌المللی زیست شناسی ایران، گفت: در سه دهه گذشته شاهد رشد چشم‌گیری در عرصه پژوهش و فناوری اعم از نیروی انسانی زیرساخت محورها و موضوعات و ملزومات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم بودیم و رتبه خوب ایران در

به گزارش قائم آنلاین، دکترمحسن شریفی در حاشیه آیین افتتاح بیست و یکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین‌المللی زیست شناسی ایران، گفت: در سه دهه گذشته شاهد رشد چشم‌گیری در عرصه پژوهش و فناوری اعم از نیروی انسانی زیرساخت محورها و موضوعات و ملزومات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم بودیم و رتبه خوب ایران در جهان در بخش فناوری و پژوهش، گویای راه درست وزارت علوم است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم، ادامه داد: یکی از وظایف وزارت علوم، مراقبت از حقوق پژوهشگران است تا حقوق مولفان، پژوهشگران و صاحبان ایده، به شکل‌های مختلف از ایده تا کتاب و مقاله حفظ شود.

دکترشریفی گفت: در دو سال گذشته با پیگیری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قانون پیشگیری و برخورد با تخلفات علمی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و آیین‌نامه اجرای این قانون نیز تدوین و کارگروه اخلاق در دانشگاه‌های زیرمجموعه این وزارت‌ها تشکیل شد.
وی افزود: براساس شرح وظایف فعلی، این کمیته‌ها وظیفه نظارت بر شکایات و تلاش برای آموزش فرهنگ پژوهش در استان را برعهد دارند تا پژوهشگران را با مقوله درستکاری علمی آگاه کنند زیرا گاهی بدرفتاری‌های علمی ناآگاهانه است.

دکتر شریفی همچنین از کسب رتبه ۱۵ و ۱۶ ایران در نمایه‌های بین‌المللی علمی خبر داد و گفت: رتبه های خوبی که کشورمان در زمینه تولیدات علمی در بخش پژوهشی و فناوری کسب کرده تاییدی بر ارتقای علمی در کشور است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی با تاکید بر حفظ و بهبود رتبه‌های علمی خاطر نشان کرد: پژوهش‌ها باید به نیازهای کشور پاسخ دهد؛ ضمن اینکه در عرصه بین‌المللی باعث اقتدار کشورمان شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 5 =