کد خبر : 250637
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
-

نابودی مقصدهای گردشگری با افزایش سطح آب

نابودی مقصدهای گردشگری با افزایش سطح آب

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از یورونیوز، براساس گزارش جدید منتشرشده توسط «هیئت بین ‌دولتی تغییرات اقلیمی» سطح آب تا سال ۲۱۰۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین بر اساس مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۹ توسط «ارتباطات طبیعت» منتشر شده است، چنین تغییری می‌تواند به بی‌خانمان شدن بیش از ۶۰۰ میلیون نفر

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از یورونیوز، براساس گزارش جدید منتشرشده توسط «هیئت بین ‌دولتی تغییرات اقلیمی» سطح آب تا سال ۲۱۰۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین بر اساس مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۹ توسط «ارتباطات طبیعت» منتشر شده است، چنین تغییری می‌تواند به بی‌خانمان شدن بیش از ۶۰۰ میلیون نفر منجر شود. در این تحقیق  نوشته شده است تا سال ۲۰۵۰ بخش‌هایی از زمین که خانه ۳۰۰ میلیون نفر است سالانه متحمل سیل خواهد شد.

بسیاری از موقعیت‌های مکانی را که با خطر مواجه هستند مقصدهای گردشگری تشکیل می‌دهند که از نظر اقتصادی به شدت به حوزه سفر و مسافرت متکی هستند.

«فیجی»، «مالدیو»، «پالائو» و «سیشل» از آسیب‌پذیرترین مناطق در جهان به شمار می‌روند. ساکنان این کشورها هم‌اکنون نیز با این واقعیت مواجه شده‌اند که شاید در آینده نه چندان دور ناچار شوند تغییر مکان دهند یا به مناطق مرتفع‌تری مهاجرت کنند.

با این‌که بعید به نظر می‌رسد سایر مقصدهای گردشگری مهم جهان به طور کامل ناپدید شوند اما سیل‌های شدید می‌تواند به یک اتفاق رایج در شهرهای مشهوری همچون آمستردام، توکیو، نیویورک و کیپ‌تاون تبدیل شود.

افزایش یک‌متری سطح آب ممکن است مهم به نظر نرسد اما مسلما تاثیرات ویرانگری هم برای مردم و هم برای اقتصاد به دنبال خواهد داشت.

برای نشان دادن اهمیت این موضوع گروهی از کارشناسان تصاویری برای نشان دادن وضعیت برخی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری جهان طی ۸۰ سال آینده ارائه کرده‌اند.

«ونیز»، ایتالیا

ونیز که با نام «شهر آب» هم شناخته می‌شود هم‌اکنون نیز متحمل تاثیرات تغییرات اقلیمی و افزایش سطح آب دریاها شده است. در سال ۲۰۱۹ سیل در این شهر حدود یک میلیارد یورو خسارت به بار آورد.

سیل بار دیگر در ژوئن گذشته در این شهر ایتالیایی اتفاق افتاد و دانشمندان پیش‌بینی کردند این شهر تا سال ۲۰۵۰ هر پنج سال یک بار سیل را تجربه خواهد کرد و تا سال ۲۱۰۰ نیز هر پنج ماه شاهد سیل‌های شدید خواهد بود.

مالدیو

بیشتر بخش خشکی مالدیو هم‌اکنون کمتر از یک متر از سطح آب فاصله دارد. پیش‌بینی شده است اگر روند کنونی افزایش سطح آب ادامه پیدا کند بیش از سه‌چهارم این کشور تا سال ۲۱۰۰ زیر آب خواهد رفت.

این اتفاق علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن زندگی بسیاری از مالدیوی‌ها، می‌تواند برای صنعت گردشگری که دو سوم تولیدات ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد ویرانی به بار بیاورد.

نیویورک، ایالات متحده آمریکا

نیویورک می‌تواند به مکان خطرناکی برای زندگی تبدیل شود. پیش‌بینی می‌شود سطح آب در این شهر تا سال ۲۱۰۰ تا ۱.۸ متر افزایش داشته باشد.

همچنین انتظار می‌رود ده‌ها هزار نفر از ساکنان این شهر بخصوص ساکنان مناطق کم‌ارتفاع همچون بروکلین و کوئینز ناچار به تغییر مکان شوند.

هنگ‌کنگ

حدود ۵۶ میلیون گردشگر سالانه از هنگ‌کنگ بازدید می‌کند. برای هنگ‌کنگ افزایش ۰.۶ تا ۱.۳ متری سطح آب تا سال ۲۱۰۰ پیش‌بینی می‌شود.

افزایش احتمالی سطح آب در هنگ‌کنگ می‌تواند تاثیرات ویران‌کننده‌ای بر زندگی ۸.۴ میلیون نفر ساکن این شهر که در مناطق کم‌ارتفاع زندگی می‌کنند، داشته باشد. در این صورت خسارت به صنعت گردشگری هنگ‌کنگ نیز فاجعه‌بار خواهد بود.

دوبی، امارات متحده عربی

در دوبی افزایش سه‌متری سطح آب می‌تواند سبب از بین رفتن بخش اعظمی از شالوده‌های این شهر شود. اگر سطح دریا به ۹ متر افزایش پیدا کند ممکن است دوبی کاملا غرق شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − چهارده =