کد خبر : 250248
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
-

پروژه اصولگرایان علیه وزیر

پروژه اصولگرایان علیه وزیر

به گزارش قائم آنلاین، اصولگرایان به‌دنبال انتقام از آذری‌جهرمی هستند. نقد وزیر ارتباطات به رئیس مجلس گویا برای آن‌ها خیلی گران تمام شده است. آن‌ها که او را تهدید کرده بودند اگر از قالیباف عذرخواهی نکند، او را به مجلس می‌کشانند؛ حالا خبر از تشکیل پرونده قضائی علیه او داده‌اند. به گزارش شرق، آذری‌جهرمی قبلا

به گزارش قائم آنلاین، اصولگرایان به‌دنبال انتقام از آذری‌جهرمی هستند. نقد وزیر ارتباطات به رئیس مجلس گویا برای آن‌ها خیلی گران تمام شده است. آن‌ها که او را تهدید کرده بودند اگر از قالیباف عذرخواهی نکند، او را به مجلس می‌کشانند؛ حالا خبر از تشکیل پرونده قضائی علیه او داده‌اند.

به گزارش شرق، آذری‌جهرمی قبلا بابت عدم اعمال فیلترینگ بر اینستاگرام و برخی موارد دیگر از جمله شکایت تعدادی طلبه احضار شده بود. گویا در آزادی بیان و نقد فقط برخی چهره‌ها یا وابستگان به جریانی خاص مصونیت دارند. شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های اصولگرا هر‌روز مملو از فضاسازی و حمله و هتاکی به دولت، شخص رئیس‌جمهوری و… است، اما دیده نشده که احدی احضار شود، اما یک نقد بر سفر رئیس مجلس منجر به شکل‌گیری پرونده قضائی می‌شود.

مهدی باقری، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفته است: در زمانی که رئیس مجلس برای سفری عازم روسیه شد و حامل پیام رهبر معظم انقلاب بود، فضاسازی ازسوی رسانه‌های تیم رسانه‌ای جهرمی اتفاق افتاد که این شائبه را پیش آورد که او با نظر رهبری در حال مخالفت است. نماینده مردم زنجان و طارم در ادامه با اشاره به اینکه انتظار می‌رفت او بلافاصله نسبت به اظهارات اشتباه خود واکنش نشان داده و رفع ابهام کند؛ چراکه طبق قانون کسی حق ندارد خلاف نظرات رهبری چیزی انعکاس دهد، گفته است:، اما هیچ اقدامی مبنی‌بر عذرخواهی و شفاف‌سازی صورت نگرفت.

اگر هر یک از آن‌ها با طعنه مطلبی را ترویج کند باید قابل پیگرد قضائی و حقوقی باشد که در همین راستا، دادستان و رئیس دادگستری استان برای این اقدام تشکیل پرونده قضائی دادند و جهت پیگیری‌های قضائی به تهران ارسال کردند. دستاورد این اقدام دستگاه قضا این است که همگان بدانند کسی در قبال قانون مصونیت ندارد و برای همه الزام به تمکین از آن وجود دارد.

هر تخلفی در هر سطحی صورت گیرد باید بلافاصله با آن برخورد شود و کسی نباید تصور نکند مسئولان مصون از پیگیری‌های قضائی هستند. ادعای این نماینده نوعی آدرس غلط‌دادن است، چون محتوای توییت آذری‌جهرمی نه بابت بردن پیام یا کلیت سفر قالیباف بلکه حاشیه‌های سفر و ماجرای ملاقات‌ندادن پوتین بود. ماجرایی که خود اصولگرایان هم منتقدش بودند و حتی یک فعال رسانه‌ای اصولگرا توییت کرد که اصرار بر این ملاقات از ابتدا هم اشتباه بود! اما دیده نشده که علیه او پرونده قضائی تشکیل شود!

آذری‌جهرمی هم‌زمان با سفر قالیباف به روسیه در حاشیه یک مراسم در زنجان گفت: «امام راحل و تمام کسانی که پیرو ایشان بودند، دهه فجر را آفریدند و انقلاب را به ثمر رساندند، علاوه بر اینکه نگاهشان بر این بود که تکیه ما نباید به کاخ سفید باشد، علاوه بر آن تأکید داشتند که نباید بر کرملین هم تکیه کرد. نگاه امام راحل این بود که تکیه ما باید به مردم باشد چراکه پشتوانه ما مردم هستند».

همان وقت مجتبی توانگر، نماینده مجلس، در توییتی نوشت: «آقای آذری‌جهرمی شما مهندس مخابرات هستید و وزیر ارتباطات؛‌ای کاش یاد بگیرید در حوزه تخصصی خودتان حرف بزنید و در سیاست خارجی ورود نکنید». حسن شجاعی، نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس، نیز نوشت: «در خامی این جوان همین بس که فرق شرق و غرب جغرافیایی و ایدئولوژیک را نمی‌داند. اگر عذرخواهی نکند او را به مجلس می‌کشانیم».

اخیرا با احضار آذری‌جهرمی ازسوی دادسرای فرهنگ و رسانه و نیز کشانده‌شدن به مجلس برای پاره‌ای توضیحات، این پرسش مطرح شده است که شاید آذری‌جهرمی ازسوی برخی از این افراد به‌عنوان رقیب انتخاباتی برای دولت آینده تلقی شده است. این در حالی است که او بار‌ها تأکید کرده که برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات آینده را ندارد.

واکنش دو نماینده مجلس ـ‌توانگر و شجاعی‌ـ در کنار حملات طیف موسوم به حامیان قالیباف به وزیر ارتباطات که تنها در یک جمله اشاره کرده بود به بحث استقلال در قبال کاخ سفید و کاخ کرملین، حکایت از آن دارد که همچنان «محمدجواد آذری‌جهرمی» در مظان کاندیداتوری برای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ قرار دارد.

برخی هم معتقدند که سخن آذری‌جهرمی بهانه خوبی به اصولگرایان و مجلس داده تا رفتار ناشیانه، غیرحرفه‌ای و هیجان‌زده خود را در ماجرای سفر قالیباف و حواشی دیدار با پوتین تبدیل به «دق‌دلی» کرده و همه «کاسه کوزه‌ها» را بر سر محمدجواد آذری‌جهرمی بشکنند و خالی کنند.

روزنامه جوان همان وقت در بخشی یادداشتی انتقادی خود نوشته بود: «از همان روز‌های رسانه‌ای‌شدن خبر سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه می‌شد حدس زد به دلایل مختلف این سفر خوشایند برخی نخواهد بود و با حاشیه‌سازی‌های فراوان آن را تحت‌الشعاع قرار دهند. ازاین‌رو دستگاه تبلیغاتی دشمن و برخی دنباله‌های داخلی آن‌ها هجمه رسانه‌ای خود را آغاز کردند؛ حملاتی که با لغو دیدار قالیباف و پوتین به اوج رسید و همچنان هم ادامه دارد.

اتهام‌زنندگان به رئیس مجلس خود در معرض اتهام بزرگ غرب‌باوری و غرب‌زدگی هستند که صدالبته از اعلام به این گرایش هم ابایی ندارند. چنانکه رسانه‌های آن‌ها در مقاطع مختلف حتی رنگ لوگوی خود را با سران آمریکا هماهنگ کردند و در جریان برجام نافرجام هم با وقاحت تمام از «امضای کری تضمین است» به عنوان یک وادادگی تاریخی رونمایی کردند. این جماعت فریفته و مسحور غرب حتی طی ماه‌های گذشته «سلامت» مردم را وسیله تسویه‌حساب‌های سیاسی خود کردند و هنگامی که صحبت از خریداری واکسن روسی برای مقابله با کرونا شد، آن را تخطئه کردند و تنها زمانی به این محصول علمی تن دادند که در اروپا تأییدیه آن را گرفتند!».

خبرگزاری فارس هم نوشته بود: «همین دو هفته پیش بود که آذری‌جهرمی بعد از احضارشدن به قوه قضائیه، یک دوقطبی حول فیلترینگ راه انداخت؛ ماجرایی که در انتها مشخص شد که دستگاه قضا حکمی برای فیلتر اینستاگرام صادر نکرده است. حالا او به سراغ موضوعی خارج از حیطه وظایفش رفته و همزمان با تحویل پیام رهبر انقلاب به پوتین گفته است: «امام (ره) تأکید کرد که نگاه نه باید به کاخ‎ سفید و نه به کاخ‎ کرملین باشد».

صحبت درباره روابط بین‌المللی ایران در حوزه وظایف وزیر ارتباطات نیست و جهرمی مشابه سلبریتی‌‎ها برای جلب توجه درباره هر موضوعی اظهارنظر می‌‎کند. اما از همه این‌ها مهم‌تر اینکه وزیر ارتباطات درباره ضعف جدی در حوزه حکمرانی مجازی و وابستگی به پلتفرم‌های آمریکایی هیچ اظهارنظری ندارد و این موضوع برای او دغدغه به حساب نمی‌آید. وزیر ارتباطات هنوز در قبال مذاکراتش با مدیر تلگرام و هزینه‌های اینترنت بین‌الملل که هنگام استقرار سی‌دی‌اِن‌های تلگرام در ایران از جیب مردم کم شده و کوتاهی در قبال پیام‌رسان بومی پاسخی نداده، اما مدام برای به‌حاشیه‌بردن این ناکارآمدی، یک دوقطبی برای بازی‌های انتخاباتی می‌سازد».

به نظر می‌رسد که اصولگرایان فعلا به هدف خود رسیده‌اند و آذری‌جهرمی را بابت چیز‌های که می‌گوید یا در وزارتخانه‌اش خلاف میل آن‌ها hk hl می‌دهد به محکمه کشانده‌اند. باید منتظر ماند و دید که سرانجام این رویارویی چه می‌شود؟ آیا بعد از پایان دولت دوازدهم روز‌های سخت‌تری در انتظار وزیر جوان است؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 11 =