کد خبر : 250371
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
-

نگاهی به چالش های ادامه دار وزیر ارتباطات و صداوسیما

نگاهی به چالش های ادامه دار وزیر ارتباطات و صداوسیما

به گزارش قائم آنلاین، ماجرای چالش وزیر ارتباطات با سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) با انتشار خبری درباره محاسبه ترافیک برخی از سرویس‌های داخلی بر مبنای تعرفه بین‌المللی آغاز شد. ساترا عنوان کرده بود که رسیدگی به این امر را در پی وصول شکایت از سوی برخی کاربران در دستور کار قرار

به گزارش قائم آنلاین، ماجرای چالش وزیر ارتباطات با سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) با انتشار خبری درباره محاسبه ترافیک برخی از سرویس‌های داخلی بر مبنای تعرفه بین‌المللی آغاز شد. ساترا عنوان کرده بود که رسیدگی به این امر را در پی وصول شکایت از سوی برخی کاربران در دستور کار قرار داده و به همین منظور سامانه ای را برای ثبت تخلفات راه اندازی کرده است.

بر این اساس معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا با ارسال نامه ای به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نسبت به محاسبه ترافیک اینترنت با تعرفه بین‌الملل توسط برخی اپراتورهای تلفن همراه در پلتفرم‌های داخلی هشدار داد.

این هشدارها با واکنش محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات همراه بود که صریحا عنوان کرده بود، «نیازی به گزارش ساترا نیست و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این موضوع را بررسی می‌کند» و تاکید کرده بود، «ساترا یک سازمان قانونی برای ورود به این مسئله نیست.»

این واکنش بار دیگر با بیانیه ای از سوی ساترا همراه شد که در بخشی از آن عنوان کرده بود، این ورود بر اساس شکایات متعدد کاربران برخی از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر به این سازمان مبنی بر محاسبه غیرقانونی هزینه ترافیک بین‌الملل در رسانه‌های داخلی بوده است و ساترا به عنوان تنظیم‌گر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، احقاق حقوق کاربران این رسانه‌ها را جزو مسئولیت ذاتی خود می‌داند.

اما چالش های صداوسیما با وزارت ارتباطات به همین جا ختم نشد. به نحوی که این بار مجری برنامه «فرمول یک» در بخشی از اظهارات انتقادی خود خطاب به وزیر ارتباطات، گفت: برای مناطق محروم که تبلت و موبایل و آنتن ندارند، اینترنت ۵G افتتاح می کنید!

که البته اظهارات مجری «فرمول یک» از سوی وزیر ارتباطات بی پاسخ نماند.

سیمای ملی است دیگر!

آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«سیمای ملی است دیگر … اینقدر در فکر حذف این و اون از صداوسیما بودن که خودشون هم حواسشون نیست که رسوندن اینترنت به روستاهای سیستان و بلوچستان و راه اندازی ۵G در تهران رو با هم قاطی کردن.

آخه جوون دل، ۵G تکنولوژیش بی‌سیمیه؛ وقتی نصب میشه، گوشی هم آنتن میده. شما سخت نگیر.

اگر نگران جیب مردم و قیمت گوشی هستین، قیمت اون تلویزیونی که کانال‌های شما رو نشون می ده از گوشی گرونتره. مشکل شما با گوشی داشتن یا نداشتن نیست، همه میدونن مشکلتون با چیه!

مخلص علی آقای ضیا! ولی خداییش دیگه هرچی هم نوشتن نگو، یه ذره هم مراقب اعتبار خودت هم باش. گرفتن برنامه زنده انقدر هم نمی‌ارزه…»

فکر کردید داریم ادای زنده ها رو درمیاریم!

البته پس از انتشار این مطلب از سوی وزیر ارتباطات، علی ضیاء هم به او پاسخ داد و عنوان کرد: رسیدن به اینترنت ۵G چیزی نیست که به این راحتی ها نصیب ما بشود و فقط با اغراقی از جنس طنزِ ما و جدیِ شما قابل دسترسی است!

با سلام خدمت آقا محمد جواد جانِ آذری جهرمی

یکی از عیان ترین تکنیک های طنز «اغراق» است که شما بارها پیش از ما ثابت کردید در صنعت اغراق پرچمدار هستید. قطعا هر فرد ایرانی که برای باز کردن یک اَپ داخلی باید هزاران فیلترشکن را خاموش کند و برای ورود به یک اپلیکیشن دیگر از دولایه فیلترشکن عبور کند و بعد از بارها قطعی و کندی سرعت به هدف برسد؛ این را خوب می داند که رسیدن به اینترنت ۵G چیزی نیست که به این راحتی ها نصیب ما بشود و فقط با اغراقی از جنس طنزِ ما و جدیِ شما قابل دسترسی است.

البته مطمئنیم که وقتی این امکان بعد از سالها مدیریت شما به تازگی در برخی مناطق تهران قابل دسترسی است قرن ها (اغراقه به خدا) به طول می انجامد تا به سیستان و بلوچستان و امثالهم برسد.

نکته دوم اینکه اگر نگران قیمت آن تلویزیون هایی هستید که برنامه ما را نشان می دهد، باید بگویم ما مسئول قیمت آن تلویزیون ها نیستیم (تازه داداش تلویزیون ایرانی ارزونتره اصلا هم اغراق نیست) ولی شما مسئول آن گوشی هایی که دست مردم نیست یا به قیمت های نجومی است، (اگر خاطره تان آزرده نمی شود) هستید!

اگر امروز آنتنمان زنده نیست و شما تولیدی بودنش را متوجه نشدید. (فکر کردید داریم ادای زنده ها رو درمیاریم) دلیلش همان دولتی است که شما وزیر ارتباطاتش هستید و نخواستند آنتن زنده داشته باشیم.

مخلص آقا محمدجواد جان آذری جهرمی؛ صحبت از سوتی دادن شد یاد آن لباس مخصوص هالووین افتادم که به اسم لباس فضانوردی با افتخار از آن رونمایی کردید.

در ضمن دستور پخت «هفت تخم» را برایمان بگذارید. چون گفته بودید «مرده رو زنده میکنه» و این روزها شدیدا بهش احتیاج داریم.

راستی ممنونم که صدا و سیمای ملی را نگاه می کنید و پیگیر ما هستید.  دوستدار و پیگیر همیشگی شما؛ علی ضیا»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =