کد خبر : 250295
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
-

مخالفت نیمی از آمریکایی‌ها با حضور ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

مخالفت نیمی از آمریکایی‌ها با حضور ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

به گزارش قائم آنلاین، علی‌رغم تلاش‌های تبلیغاتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، اما نیمی از مردم این کشور خواستار جلوگیری از حضور وی در انتخابات چهار سال بعد هستند. نظرسنجی مشترک مؤسسه «هریس ایکس» و نشریه «هیل» نشان داد که ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ نباید اجازه حضور در انتخابات

به گزارش قائم آنلاین، علی‌رغم تلاش‌های تبلیغاتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، اما نیمی از مردم این کشور خواستار جلوگیری از حضور وی در انتخابات چهار سال بعد هستند.

نظرسنجی مشترک مؤسسه «هریس ایکس» و نشریه «هیل» نشان داد که ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ نباید اجازه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی را داشته باشد.

به نوشته وبگاه هیل، در این تحقیق که از تاریخ دوازدهم تا پانزدهم فوریه انجام گرفته، ۴۹ درصد از مردم آمریکا نیز با حضور ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ موافقت کردند.

 

«جیمی راسکین» یکی از اعضای ارشد گروه استیضاح ترامپ پیشتر درباره لزوم ممنوع شدن حضور ترامپ در انتخابات بعدی، گفته بود: «اگر او دوباره به دفتر [کار ریاست‌جمهوری] بازگردد، این اتفاق (حمله به کنگره) دوباره رخ می‌دهد، و ما نمی‌توانیم کسی دیگر را به جز خودمان سرزنش کنیم».

این در حالی است که پیشتر، یک سازمان امنیتی آمریکایی هشدار داد حامیان افراطی و تندرو ترامپ، خواستار برخورد خشن و حتی اعدام قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکراتی هستند که به محکومیت او رأی دادند.

سناتورهای آمریکایی بامداد یکشنبه طی رأی‌گیری در جریان پنجمین روز بررسی دومین استیضاح رئیس‌جمهور سابق این کشور، او را از اتهامات تبرئه کردند.

سناتورهای جمهوری‌خواه در حالی از رئیس‌جمهور سابق هم‌حزبی خود دفاع کردند که سه روز پیش، مدیریت‌کنندگان دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور سابق آمریکا، فیلم‌های بهت‌آوری از روز حمله حامیان وی به ساختمان کنگره، ضرب و شتم مأموران پلیس و گریختن هراسان مسئولان آمریکایی از جمله معاون رئیس‌جمهور سابق منتشر کردند.

همچنین این تبرئه در حالی انجام شد که مدیریت‌کنندگان دموکرات دادگاه استیضاح ترامپ پیشتر هشدار داده بودند اگر او در این دادگاه محکوم نشود، می‌تواند دوباره حمله به ساختمان کنگره را تکرار کند. (جزئیات بیشتر)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =