کد خبر : 250052
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
-

رئیس ‌اتحادیه فروشندگان آهن: بازار آهن راکد است اما نمی‌دانیم چرا قیمت‌ها بالا می‌رود!

رئیس ‌اتحادیه فروشندگان آهن: بازار آهن راکد است اما نمی‌دانیم چرا قیمت‌ها بالا می‌رود!

به گزارش قائم آنلاین، حمیدرضا رستگار با اعلام اینکه گرانی مسکن رکود بازار فروش آهن را تشدید کرده است به تسنیم، گفت: ساخت و ساز کاهش پیدا کرده، قیمت مسکن افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و همین امر با درنظر گرفتن کاهش قدرت خرید مردم بازار آهن را با رکود مواجه ساخته است. وی

به گزارش قائم آنلاین، حمیدرضا رستگار با اعلام اینکه گرانی مسکن رکود بازار فروش آهن را تشدید کرده است به تسنیم، گفت: ساخت و ساز کاهش پیدا کرده، قیمت مسکن افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و همین امر با درنظر گرفتن کاهش قدرت خرید مردم بازار آهن را با رکود مواجه ساخته است.

وی با گلایه از اینکه علاوه‌براین با تغییرات نرخ ارز بازار آهن تحت تاثیر قرار می‌گیرد افزود: ما چندین بار در قالب نامه اعلام کرده‌ایم نظام توزیع آهن و فولاد در بازار مشکل دارد. حتی ایراداتی به شیوه‌نامه دولت در بخش فولاد مطرح کرده‌ایم اما متاسفانه هیچ گوش شنوایی وجود ندارد.

رئیس ‌اتحادیه فروشندگان آهن با تاکید بر اینکه ما به عنوان نهاد رسیدگی به عملکرد توزیع‌کنندگان نمی‌دانیم مسئولین چه نسخه‌ای برای بازار آهن و فولاد به کار گرفته‌اند، گفت: چرا هر کیلو میلگرد در بازار یک مرتبه ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان می‌شود این درحالی است که همین کالا هفته گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است به اعتقاد ما نظام توزیع مشکل دارد و همین موضوع باعث شده تا مصرف‌کنندگان در خرید محصولات مورد نیاز خود با قیمت‌های مناسبی روبه‌رو نباشند.

رستگار اضافه کرد: نمی‌دانیم کشف قیمت در بورس براساس چه سازوکاری انجام می‌شود عملکرد بورس برای ما شفاف نیست. اگر توزیع درست انجام ‌شود به طور حتم بازار با چنین التهابات قیمتی روبه‌رو نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =