دلخوری در جشنوارهها از کجا میآید؟

به گزارش قائم آنلاین، این شاعر که با مجموعه «اماننامه» در بخش شعر نو پانزدهمین جشنواره شعر «فجر» به عنوان برگزیده معرفی شده است، در گفتوگو با ایسنا درباره وضعیت شعر آزاد و نیز شعر کلاسیک امروز و چالشهای موجود برای آن اظهار کرد: شعر و حتی هنرهای دیگر با مخاطب زندهاند. هر قدر هم
به گزارش قائم آنلاین، این شاعر که با مجموعه «اماننامه» در بخش شعر نو پانزدهمین جشنواره شعر «فجر» به عنوان برگزیده معرفی شده است، در گفتوگو با ایسنا درباره وضعیت شعر آزاد و نیز شعر کلاسیک امروز و چالشهای موجود برای آن اظهار کرد: شعر و حتی هنرهای دیگر با مخاطب زندهاند. هر قدر هم که شاعر به کار خود اعتماد داشته و یا به قولی پوستکلفت باشد اما باز هم مخاطب برای او اهمیت دارد و به او برای ادامه کار انرژی و ذوق میدهد.
او در ادامه بیان کرد: امروزه شاعران بسیار زیادی داریم که در حوزههای مختلف فعالیت میکنند، و به همین علت توفیق پیدا کردن در این بازار که شاعران بسیاری در آن هستند، برای هر کسی میسر نیست، برای همین تیراژ عمده کتابها پایین است و این شاید از موضوعاتی است که باعث میشود شاعران فکر کنند نمیتوانند به صورت حرفهای به شعر بپردازند. اینکه چگونه میتوان برای آن راه حلی ارائه کرد نمیدانم، اما اتفاقی است که در حال حاضر در جامعه هنری ما رخ میدهد.
سیداکبر میرجعفری همچنین درخصوص وضعیت برگزاری رویدادهای ادبی، جشنوارههای شعر و بهویژه روند برگزاری جشنواره شعر «فجر» گفت: بخش قابل توجهی از جشنوارههای هنری به سلیقه مربوط است؛ البته سلیقه هم جایگاه خود را دارد اما به هر حال مجموعهای از داوران انتخاب میشوند که قرار است در خصوص کارها نظر بدهند و طبیعتا اگر این داوران تغییر پیدا کنند احتمال اینکه نتیجه کار هم تغییر پیدا کند، وجود دارد. نکاتی از این جنس باعث میشود بخشی از جامعه ادبی که به نوعی با این جشنوارهها در ارتباطاند، اثر دارند یا آثار دوستانشان یا آثاری را که دوست دارند، در این جشنوارهها پیگیری میکنند وقتی با توفیق نداشتن روبهرو میشوند، برایشان باعث ایجاد دلخوری شود.
این منتقد ادبی سپس گفت: مثلا کتاب «اماننامه» بنده در جشنواره دیگری که